Mardi Gras Mornings 6 maj: 5 ofta missade potentialer inom B2B-marknadsföring, del 1

2025-04-16 | Fanny Runheim, Marketing Intern

I dagens fragmenterade digitala värld är det lätt att missa marknadsföringspotentialer som ofta känns väldigt naturliga när du väl får dem beskrivna för dig. Därför bjuder vi vid två tillfällen i vår på totalt tio potentialer för hur du får ut bättre resultat av din marknadsföringsbudget. Sugen på att öka ROI?

Det finns ett överflöd av möjligheter i den digitala marknadsföringens tidsålder. Det svåra är att hänga med i utbudet, att välja rätt och därmed välja bort. På toppen av det ska dessutom de val du gör genomföras rätt för att maximera effekten.

På Mardi Gras jobbar vi med 16 expertkompetensområden fördelat på ett 20-tal medarbetare. Vår vardag består av att rådge och hjälpa kunder att både välja rätt och att genomföra sina val på rätt sätt. Här finns därför mängder av erfarenhet och exempel på lyckade – och inte lika lyckade – satsningar.

Under Mardi Gras Mornings den 6 maj fokuserar vi på fem olika områden och ger – visa av erfarenhet – konkreta exempel på vad som går att göra för att enkelt maximera effekten av dina marknadsföringsresurser. Vissa saker gör du kanske redan, men har du tur får du med dig en eller flera saker som du kan skruva på redan samma dag.

Konkret delar vi med oss av exempel på potentialerna i att:

  • Förklara ditt erbjudande på ett begripligt sätt.
  • Lägga pengar på räckvidd i sociala medier.
  • Använda kundens ord i dina produktbeskrivningar.
  • Tänka igenom innehållet i din innehållsplanering.
  • Göra det enkelt för kunden att handla på din webbplats.

Hjärtligt välkommen!

När, var, hur

Tid: 6 maj, 2025 kl. 07:45-09:30

07:45 Frukost och mingel (för de som deltar på plats)

08:00 Föreläsning

09:00 Diskussion och frågor

09:30 Avslutning

Plats: Digitalt eller gärna hos oss på Mardi Gras Digital, Erik Dahlbergsgatan 3 (gamla Jazzhuset), Göteborg. Närmaste hållplats är Vasaplatsen.

OBS! Antalet platser för att delta på plats är begränsat så anmäl dig så fort du kan, dock senast 1 maj.

Anmälan

Vi bjuder dig som deltar på plats på frukost. Glöm inte att uppge om du har några allergier!

Mer om morgonens experter

Simon Syrén

Simon Syrén är Creative Director och hjälper kunder att välja rätt marknadsstrategi. Han har ett stort intresse för vad forskning och undersökningar säger är vägen till effektiv marknadskommunikation.

Felicia Christenson

Felicia Christenson är Digital Mediaxpert med djup kompetens inom annonsering i sociala kanaler som LinkedIn, Meta, Pinterest och TikTok. I ett konstant föränderligt klimat förstår hon hur man effektivt driver lyckade kampanjer.

Frida Krantz

Frida Krantz är expert på hur företag kan synas på Google – både organiskt och genom annonsering. Med arbetslivserfarenhet från Google och bolag där sökmotorer spelar en avgörande roll, hjälper hon företag att driva relevant trafik och nå sina affärsmål.

Isabelle Nyberg

Isabelle Nyberg rådger kring uppsättning och genomförande av innehållsstrategier på bland annat sociala medier. Hon är en av våra mest uppskattade kreatörer med ett skarpt öga för samspelet mellan text och design.

Henrik Klintenberg

Henrik Klintenberg har en lång bakgrund inom digital försäljning på kundsidan, men ägnar sedan några år tillbaka huvuddelen av sin tid till att hjälpa kunder att sälja mer och smartare med hjälp av såväl strategi som tekniska plattformar.