Aktuellt

2025-03-11 | Ida Berglund, Project Manager
Välkomna, Astar
Vi kan stolt presentera vårt nya samarbete med Astar. Tillsammans gör vi en genomlysning av Astars varumärke, kommunikation och marknadsföring.

2025-03-06 | Fanny Runheim, Marketing Intern
Börja förbered dig inför DPP redan idag
De bindande lagkraven för Digital Product Passport (DPP) börjar gälla 2027, men företag som agerar redan nu får ett stort försprång. Att samla in, organisera och hantera produktdata kräver tid och resurser – och arbetet kan skapa affärsnytta långt innan lagarna träder i kraft. Börja med att identifiera behov, kartlägga brister och samarbeta med ditt ekosystem. De som tar initiativ idag kan stärka sin marknadsposition och skapa nya cirkulära affärsmodeller.

2025-03-04 | Fanny Runheim, Marketing Intern
Årets Semla 2025: MVB
Smart marknadsföring och en stark vision – det är receptet för Årets Semla 2025. I år går utmärkelsen till MVB, byggbolaget som bygger både hus och varumärke.

2025-02-11 | Peter Elvemo, Insights and Communication Manager
Mardi Gras ny kommunikationspartner till WIN WIN Gothenburg Sustainability Award
Sveriges största hållbarhetspris får ny kommunikationspartner. Nu står det klart att WIN WIN Gothenburg Sustainability Award väljer den digitala fullservice-byrån Mardi Gras i syfte att bygga sitt varumärke och öka prisets kännedom.

2025-02-06 | Henrik Björklund, Affärsstrateg och VD
Få koll på EU:s Digital Product Passport – 4 mars
EU:s nya hållbarhetslagstiftning ställer högre krav på spårbarhet och transparens genom hela produktens livscykel. Under detta event får du en genomgång av regelverken, insikter från experter och konkreta verktyg för att anpassa din verksamhet. Delta digitalt eller på plats hos Mardi Gras Digital i Göteborg.

2025-02-05 | Fanny Runheim, Marketing Intern
Marknadsföring i förändring: Nya regler 2025 och vad de betyder för dig
På Mardi Gras Morning #19 diskuterades de nya ICC-reglerna som trätt i kraft 2025. Fokus låg på skärpta krav på transparens, ansvar och dokumentation inom marknadskommunikation, inklusive miljöpåståenden, influencer marketing och AI.

2025-01-30 | Henrik Björklund, Affärsstrateg och VD
Digitala produktpasset – en ny era för hållbar produktinformation
Från 2027 måste nästan alla produkter inom EU ha ett digitalt produktpass som samlar information om hela produktens livscykel. Kraven innebär både utmaningar och möjligheter – ökad transparens, hållbarhet och affärsnytta.

2024-12-20 | Ida Berglund, Project Manager
Mardi Gras Mornings 4 februari: Regelverken för kommunikation skruvas åt – få koll inför 2025
Så påverkas marknadsföringen 2025! Få koll på nya regler för bl.a. AI och hållbarhetspåståenden. Erik Ullberg, Andreas Salehi och Henrik Björklund ger praktiska tips. Anmälan är öppen...

2024-12-03 | Ida Berglund, Project Manager
Välkomna, RK Travel Group
Vi är så glada över vårt nya samarbete med RK Travel Group! Tillsammans med RK Travel Group ska vi underhålla deras bokningssystem, och i framtiden utveckla det vidare.