Aktuellt

Insikter och senaste nytt om allt som rör digital försäljning – varumärke, kommunikation, webbplatser, e-handel, reklam, PR, betald räckvidd, undersökningar och mer. Prenumera på Mardi Gras Mail, vårt nyhetsbrev, så missar du inget.
  • Äldst först
  • Nyast först
  • Titel A till Z
  • Titel Z till A

2025-08-15 | Fanny Runheim, Marketing Coordinator

Mardi Gras Mornings 9 september: Potentialer och risker inom B2B-marknadsföring

Event

Det digitala B2B-landskapet förändras snabbt, och taktiken måste hänga med. AI, nya sökbeteenden och fler beslutsfattare i köpprocessen förändrar spelplanen. Mardi Gras experter delar sina konkreta spaningar och insikter för hur du kan vinna affärer och ligga steget före inför hösten och 2026.

2025-07-31 | Frida Krantz, Digital Media Specialist

Varför ska företag satsa på SEO och SEM?

Innehåll
Medieköp

Snabb effekt med SEM eller långsiktigt värde med SEO – eller en kombination? Vår Digital Media Specialist Frida berättar varför företag ska satsa på båda två.

2025-07-24 | Katarina Åkesson, Account Director Insights

Varför ska företag genomföra undersökningar?

Undersökning

När beslut grundas i data istället för magkänsla blir det lättare att enas, prioritera rätt och nå resultat. Undersökningar ger insikter som skapar trygghet och träffsäkerhet.

2025-07-17 | Fredrik Ahlberk, Art Director

Varför ska företag satsa på bra design?

Design

Bra design börjar med en genomtänkt grund – men för att verkligen nå fram krävs också att det grafiska uttrycket anpassas till sammanhanget. Art Director Fredrik Ahlberk förklarar varför stark visuell kommunikation måste vara tydlig, funktionell och flexibel.

2025-07-10 | Felicia Christenson, Digital Media Specialist

Varför ska företag vara på TikTok?

Medieköp

När både användarantalet samt åldersdemografin ökar blir TikTok en allt mer inflytelserik plattform för marknadsföring av ett företag. Mardi Gras Digital Media Specialist Felicia Christenson förklarar varför fler organisationer ska öka sin närvaro hur de ska resonera kring sitt innehåll.

2025-06-19 | Isabelle Nyberg, Innehållsstrateg

Varför ska företag ha en innehållsstrategi?

Innehåll

En innehållsstrategi sätter ramarna för kommunikationen och hjälper dig nå rätt målgrupp med rätt budskap. Mardi Gras Innehållsstrateg, Isabelle Nyberg, förklarar varför en tydlig strategi är grunden för effektiv och resurseffektiv marknadsföring.

2025-06-13 | Fanny Runheim, Marketing Coordinator

Fem ofta missade potentialer inom B2B-marknadsföring

Insikter

Fem experter från Mardi Gras delar insikter om vanliga missar inom B2B-marknadsföring – från räckvidd och innehållsstrategi till AI och digital försäljning. Här är tipsen som hjälper dig skapa verklig effekt.

2025-06-10 | Fanny Runheim, Marketing Coordinator

Så blir du en bättre beställare av marknadsföring

Insikter

Du behöver inte vara expert för att beställa digital marknadsföring. Men med grundläggande förståelse och tydliga förväntningar blir samarbetet både enklare och mer effektivt. Här är fem tips som hjälper dig på vägen.

2025-04-24 | Fanny Runheim, Marketing Intern

Välkomna, Horse

Nyhet

Vi kan stolt presentera vårt nya samarbete med Horse. Tillsammans skapar vi en ny webbplats som speglar företagets spetskompetens inom utveckling och tillverkning av drivelinelösningar.