Aktuellt

2022-11-09 | Jennie Eriksson, Content Strategist
“Våga vägra magkänsla” var uppmaningen på tredje upplagan av Mardi Gras Mornings
Katarina Åkesson och Peter Elvemo från Mardi Gras Insights-grupp bjöd på sina bästa tips om hur man gör en riktigt bra undersökning. Och så fick gästerna delta i en liten undersökning också.

2023-01-10 | Jennie Eriksson, Content Strategist
Mardi Gras Mornings 17 januari 2023: Framtidssäkra din webb/e-handel med kunden i centrum
På Mardi Gras Mornings #4 den 17 januari pratar Mardi Gras Robert Niklasson och Henrik Klintenberg om composable, headless och vägen till en framtidssäkrad webb/e-handel

2022-10-25 | Jennie Eriksson, Content Strategist
Mardi Gras Mornings 8 november: Så gör undersökningar företagen bättre
På Mardi Gras Morning #3 den 8 November 2022 föreläser Katarina Åkesson och Peter Elvemo från Mardi Gras Insights om hur du med hjälp av undersökningar slutar anta, tar mer pålästa beslut och därmed når bättre resultat.

2022-09-20 | Jennie Eriksson, Content Strategist
Mardi Gras Mornings 4 oktober 2022: Rätt plats, rätt tid, rätt person – utan att inkräkta på individens integritet
På Mardi Gras Mornings #2 den 4 oktober 2022 får vi besök av Philip Örtegren från Kobler som föreläser om hur du kan marknadsföra digitalt utan att använda dig av persondata, så kallad kontextuell marknadsföring.

2022-09-07 | Peter Elvemo, Insights & Communication Manager
Välbesökt premiär för Mardi Gras Mornings
Vår första upplaga av Mardi Gras Mornings blev en välbesökt tillställning. En frukostföreläsning där Niklas Gustavsson pratade om Marketing Technology för ett 40-tal morgonpigga marknadsförare på Jazzhuset i Göteborg. Bland annat om hur kundresan kan förbättras och explosionen av antalet marknadsföringssystem.

2022-08-23 | Jennie Eriksson, Content Strategist
Mardi Gras Mornings 6 september 2022: Martech: Vägen till ett fungerande ekosystem för marknadsföring
På Mardi Gras Mornings #1 den 6 september 2022 föreläser vår branschexpert Niklas Gustavsson om Marketing Technology. Du får tips på hur du undviker de vanligaste fallgroparna och om vägen till välfungerande ekosystem för marknadsföring.

2022-09-01 | Peter Elvemo, Insights & Communication Manager
Mardi Gras storsatsar på MarTech – värvar branschexpert
Mardi Gras breddar erbjudandet och storsatsar på Marketing Technology. Ny affärsområdesansvarig är branschexperten Niklas Gustavsson med över 15 års erfarenhet som föreläsare och författare inom Marketing Automation och Datadriven marknadsföring.

2022-03-01 | Mardi Gras
Mardi Gras Digital + Right Thing united = ett ännu FETARE kommunikationserbjudande
På självaste fettisdagen, mardi gras, gick digitalbyrån Mardi Gras Digital ihop med kommunikationsbyrån Right Thing united och bildade fullservicebyrån Mardi Gras. Ett ännu fetare kommunikationserbjudande helt enkelt.

2021-12-19 | Einar Yamaga Korpus, Senior Copywriter
Vem är kreatör, egentligen?
Den frågan ställer Mardi Gras copywriter Einar Korpus och gräver djupare i den nya kreativitet som kommer ur de nya, digitala förutsättningarna.