Aktuellt
- Äldst först
- Nyast först
- Titel A till Z
- Titel Z till A

2023-03-01 | Jennie Eriksson, Content Strategist
Mardi Gras Mornings 14 mars: Marknadsföring i lågkonjunktur
Det går inte att bromsa sig ur en uppförsbacke! Simon Syrén och Mikael Terner från EasyLaser ger sina bästa tips om hur du bör ta dig an marknadsföring i en lågkonjunktur.

2023-03-01 | Peter Elvemo, Insights & Communication Manager
Uppmaningen till B2B-företagen: lyssna på forskningen
Det finns forskning inom marknadsföring — lyssna på den. Det säger Henrik Björklund, vd för Mardi Gras, som med fokus på tillväxt inom B2B bjöd in till den femte upplagan av Mardi Gras Morning under sista tisdagen i februari.

2023-02-01 | Peter Elvemo, Insights & Communication Manager
Årets semla 2023: Verman
Årets Semla är glutenfri. Eller inte. Med produkter som Gluten Go och Lactrase har årets mottagare visat både oss och marknaden att matbaserade högtider är till för alla typer av magar. Vi på Mardi Gras säger grattis till årets mottagare av Årets Semla: Verman.

2023-02-10 | Jennie Eriksson, Content Strategist
Mardi Gras Mornings 28 februari: Marknadsföring som tillväxtmotor inom B2B
Den här Mardi Gras-morgonen ägnar vi åt att beskriva och exemplifiera vad forskningen säger om hur tillväxt i B2B-företag skapas, och hur det kan ta sig ut i strategi och taktik.

2023-01-19 | Peter Elvemo, Insights & Communication Manager
MGM#4: Framtidens hemsidor byggs i moduler
Bygg din hemsida i mindre fristående delar och satsa på headless-lösning. Först då gör du din webb stabil, snabbare och framför allt framtidssäkrad.

2023-01-17 | Peter Elvemo, Insights & Communication Manager
Mardi Gras nominerad till Årets Byrå 2023
Mardi Gras kan bli utsedd till bäst i Sverige. Det står klart när de nominerade för “Årets byrå” 2023 presenterades.

2022-11-25 | Peter Elvemo, Insights & Communication Manager
Undersökning Göteborgsregionens vd:ar om 2023
Vi har gjort en undersökning om vad Göteborgs vd:ar tycker om framtida utmaningar och möjligheter. Vilka är de största prioriteringarna? Vilka kompetenser behövs? Och kommer företagen att rekrytera? Det är några av frågorna som besvaras i rapporten som du kan ladda ner här.

2022-11-09 | Jennie Eriksson, Content Strategist
“Våga vägra magkänsla” var uppmaningen på tredje upplagan av Mardi Gras Mornings
Katarina Åkesson och Peter Elvemo från Mardi Gras Insights-grupp bjöd på sina bästa tips om hur man gör en riktigt bra undersökning. Och så fick gästerna delta i en liten undersökning också.

2023-01-10 | Jennie Eriksson, Content Strategist
Mardi Gras Mornings 17 januari 2023: Framtidssäkra din webb/e-handel med kunden i centrum
På Mardi Gras Mornings #4 den 17 januari pratar Mardi Gras Robert Niklasson och Henrik Klintenberg om composable, headless och vägen till en framtidssäkrad webb/e-handel