Mardi Gras Mornings 10 september: Medievanor och digital reklam – mer än Meta

2024-08-26

2023 gick 41 % av alla medieköp i Sverige till Google, utöver det uppåt 10 % till Meta. Är det en rimlig fördelning? Under nästa Mardi Gras Mornings den 10 september kommer mediestrategerna Felicia Christenson och Uno Ullvén reda i utmaningar många av oss annonsörer står inför.

Anmälningstiden till det här eventet har gått ut.

Vi har nöjet att bjuda in dig till frukostföreläsningen Mer än Meta. Då utforskar vi hur mediekanaler bortom Meta och Google kan utveckla din marknadsföring. Utöver det kommer vi att prata om hur olika typer av sociala medieplattformar idag också används som sökmotorer vilket ger nya implikationer på mediestrategin.

Seminariet är perfekt för inköpare, beslutsfattare och kommersiella chefer som vill bredda sin förståelse för dagens digitala medielandskap. Missa inte chansen att få värdefulla insikter och praktiska tips!

Under Mardi Gras Mornings kommer Uno och Felicia dela med sig av:

  • Mediekanaler bortom Meta och Google
  • Sökbeteendet på sociala medieplattformar
  • Hur du ska tänka och hur du kommer igång med andra kanaler än Meta och Google
  • Fallstudier och exempel på framgångsrika reklamkampanjer bortom Meta och Google

Självklart finns det rum för frågor. Välkommen!

Mer om Felicia 

Felicia Christenson är mediespecialist och ägnar större delen av sina dagar åt att hantera och optimera olika kampanjer för att nå ut till den rätta målgruppen. Felicia har specialiserat sig på TikTok och vet allt om framgångsreceptet för lyckade kampanjer. Felicia är en tillgång i kreativa projekt och hjälper till med strategi, taktik och analys. 

Mer om Uno

Uno Ullvén är Mardi Gras Head of Media. Som sådan ansvarar han för utvecklingen av Mardi Gras mediakompetens med målsättningen att ständigt kunna erbjuda de smartaste och mest effektiva lösningarna som dagens digitalisering erbjuder. Uno jobbar med allt från att synas på Google Maps till programmatiska medieköp och marketing automation.

När, var, hur

Tid: 10 september, 2024 kl. 07:30-09:00

07:30 Frukost och mingel

07:45 Föreläsning

08:45 Diskussion och frågor

09:00 Avslutning

Plats: Mardi Gras Digital, Erik Dahlbergsgatan 3 (gamla Jazzhuset), Göteborg. Närmaste hållplats är Vasaplatsen.

Det här eventet går endast att delta i på plats. Antalet platser är begränsat så anmäl dig så fort du kan.