Mardi Gras Mornings 23 april: Så når du ut med hjälp av PR

2024-04-05

Att bygga ett varumärke handlar till stor del om trovärdighet. Oavsett om det är B2B eller B2C. Det är där PR kommer in. Genom att nå ut i rätt kanal vid rätt tillfälle kan ert företag stärka era kundrelationer samtidigt som ni maximerar er räckvidd.

 

Under nästa Mardi Gras Mornings 23 april kommer Mardi Gras PR-ansvarige Peter Elvemo dela med sig om hur företag kan få sin berättelse att exponeras i både nya och traditionella kanaler.

Anmälningstiden till det här eventet har gått ut.

Det finns olika sätt att nå ut. Varje dag möts den genomsnittliga personen av 10 000 annonser. Att då som företag få någon typ av genomslag och få sin målgrupp att möta ert budskap kan vara vanskligt. Ofta är svaret förtjänad uppmärksamhet. Både för B2C och B2B. Det kan vara en nyhetsartikel, ett radioinslag eller en YouTube-recension.

Under Mardi Gras Mornings 23 april kommer fokus därför vara PR och förtjänat utrymme.

Där innehåll märkt med “sponsrat innehåll” eller “betalt samarbete” är lätt att avfärda kan kraften i redaktionellt material komplettera genom att både ge mer räckvidd och dessutom bygga er som trovärdig partner, arbetsgivare och säljare.

Att få en oberoende journalist, bloggare, influencer eller poddare att berätta om er organisation, produkt och verksamhet är dessutom kostnadseffektivt, ger stort annonsvärde och leder till större engagemang än traditionell marknadsföring.

Så frågan är hur ni hamnar i morgonsoffan.

Under Mardi Gras Mornings kommer Peter dela med sig av:

  • Varför ni ska arbeta mer med PR och förtjänad uppmärksamhet och vad det motsvarar i annonsvärde
  • Konkreta tips på hur ni får publicitet och rätt typ av uppmärksamhet i traditionella och nya kanaler
  • Exempel på hur Mardi Gras och andra företag har arbetat för att skapa medieutrymme för sina kunder

Välkommen!

Mer om Peter

Peter Elvemo är utbildad Journalist i Stockholm och Göteborg med bakgrund från några av de största mediehusen som Aftonbladet, Göteborgs-Posten, Borås Tidning, Sveriges Radio och Dagens Industri. Har bevakat allt från terrordåd, valrörelser och bolagsstämmor till sportevenemang, lokalpolitik och Melodifestivalen. Har de senaste åren arbetat med PR, kommunikation och marknadsföring inom både B2C och B2B på byrå och inhouse.

När, var, hur

Tid: 23 april, 2024 kl. 07:30-09:00

07:30 Frukost och mingel

07:45 Föreläsning

08:45 Diskussion och frågor

09:00 Avslutning

Plats: Mardi Gras Digital, Erik Dahlbergsgatan 3 (gamla Jazzhuset), Göteborg. Närmaste hållplats är Vasaplatsen.

Det här eventet går endast att delta i på plats😊 Antalet platser är begränsat så anmäl dig så fort du kan.