När 89 procent av B2B-inköparna (alltså personer som gör inköp för ett företags räkning) säger att de förväntar sig en köpupplevelse som liknar ett B2C-köp*, med personligt anpassade erbjudanden och innehåll är det hög tid för B2B-företagen att steppa upp. Att med hjälp av digitala verktyg i e-handelsplattformen stötta kundresan innan, under och efter ett köp är idag en övergripande trend. Vikten och behovet av en relevant kundupplevelse som kompletterar själva handelsfunktionen är avgörande. Den här morgonen tittar vi närmare på användarupplevelsens betydelse för affären. Och hur lösningar som Briqpay kan bidra till att göra din affär mer lönsam.
Mardi Gras Morning 28 maj: Gör fler webbplatsbesökare till kunder
2024-05-10
Anmälningstiden till det här eventet har gått ut.
Det blir en föreläsning i tre delar.
- Vi börjar med att förstå hur trenderna kring användarupplevelse inom B2B-e-handel ser ut. Det är ett område som historiskt sett varit eftersatt, både vad gäller konvertering till lead och direkt till affär.
- Baserat på nästan ett decennium av forskning och mer än 2 miljoner utvärderingar på flera marknader har KPMG identifierat och validerat sex grundläggande principer för en god kundupplevelse. Vi går igenom modellen och ger konkreta exempel på metoder och funktioner som stärker kundens köpupplevelse.
- Som avslutning visar vår samarbetspartner Briqpay hur man kan jobba för att automatisera såväl onboarding av kunder som att erbjuda betallösningar som helt är anpassade utifrån ett specifikt kundbehov – i en och samma lösning. Här får vi också chansen att exemplifiera med ett projekt Mardi Gras och Briqpay genomfört tillsammans.
Välkommen!
*Enligt en undersökning genomförd av Accenture.
Morgonens föreläsare
Björn Widerström
Björn Widerström, medgrundare och CCO på Briqpay, har över 13 års erfarenhet inom e-handel- och betallösningsbranschen. Utöver att bygga upp Briqpay har Björn en bakgrund från Klarna, där han har fått djupa insikter om branschen. Han har även startat och drivit egen e-handelsverksamhet samt detaljhandelsföretag i Norden. Med en passion för att kontinuerligt innovera den digitala försäljningen strävar Björn ständigt efter att hitta nya sätt att optimera och förbättra kundupplevelsen. Under sina år på Briqpay har han sett stora förändringar inom både B2B- och B2C-e-handeln, som han gärna delar med sig av.
Henrik Klintenberg
Henrik Klintenberg, digital försäljningsstrateg på Mardi Gras, har över tjugo års erfarenhet inom webb och e-handel. Under dessa år har han byggt upp fyra företag, ett skovarumärke, en konsult- och webbyrå samt en integrationsplattform från grunden. Han har även jobbat som strategisk konsult för e-handelsbyråer och e-handelschef för ett av Skandinaviens största detaljhandelsföretag. På senare år har Henrik föreläst på IHM inom e-handel, digital transformation och innovation.
Henrik Björklund
Henrik Björklund är, förutom Mardi Gras VD, författare till två böcker om LinkedIn och marknadsstrategi inom B2B och en flitigt anlitad föreläsare på ämnet B2B-marknadsföring med fokus på strategi och hur man drar nytta av digitala potentialer. Henrik har jobbat som konsult inom marknads- och försäljningsstrategi de senaste 16 åren och dessförinnan som affärsutvecklare inom såväl utbildnings- som IT-branschen.
När, var, hur
Tid: 28 maj, 2024 kl. 07:30-09:00
07:30 Frukost och mingel
07:45 Föreläsning
08:45 Diskussion och frågor
09:00 Avslutning
Plats: Mardi Gras Digital, Erik Dahlbergsgatan 3 (gamla Jazzhuset), Göteborg. Närmaste hållplats är Vasaplatsen.
Det här eventet går endast att delta i på plats. Antalet platser är begränsat så anmäl dig så fort du kan😊
Kostnad: Det kostar inget att delta i eventet