Mardi Gras Mornings 29 oktober: Komponera systemen rätt – Så bygger du en hållbar digital affärsmiljö

2024-10-03 | Ida Berglund, Project Manager

Ert företags digitala ekosystem skapar både förutsättningar och begränsningar för hur ni kan utveckla er affär. Nya tekniker och trender avlöser varandra. Branschfloskler står som spön i backen och i verkligheten är ingen riktigt säker på att vi förstår det senaste begreppet. Därför erbjuder Mardi Gras en morgon om olika modeller för och perspektiv på systemarkitektur. En föreläsning för dig som egentligen bara vill att allt ska fungera smidigt – inte bara nu, utan även i framtiden när era förutsättningar förändras.

Att få till kombinationen billigt att bygga, enkelt att sköta och underhålla, samt hållbart på lång sikt är en konst, eftersom alla aktörer i ditt digitala ekosystem har sina egna krav. Kunden behöver stöd genom hela köpprocessen. Administratören måste kunna hålla alla kundgränssnitt uppdaterade. Orderläggaren ska ha rätt verktyg för att kunna leverera i tid. Säljarna behöver stöd för att driva affären framåt. Ledningen vill expandera till en ny marknad och helst lägga till en marknadsplats också. För att allt detta ska lyckas måste dessutom alla system använda sig av enhetlig och samordnad data.

Att bygga upp ett välfungerande digitalt ekosystem kan vara en utmaning, men det är inte omöjligt. Genom att tänka långsiktigt, sätta användarvänligheten i fokus och säkerställa en god säkerhetsnivå, kan du skapa ett stabilt system som stödjer din verksamhet idag och som även kan möta framtida behov.

Den 29 oktober får du praktiska tips på hur du kan tänka och vad som är realistiskt möjligt. Vi förklarar hur tekniken utvecklas utifrån de krav olika intressenter har. Vi går igenom några case och visar hur olika tekniska arkitekturer kan lösa specifika affärsbehov, både på kort och lång sikt. Oavsett om det gäller ett litet konsultföretag eller en multinationell e-handel. Du får även en checklista för att utreda systemarkitektur, med fokus på att skapa långsiktig affärsnytta, ihop med en begreppslista att ha med hem – perfekt när förkortningar och “buzzwords” duggar tätt nästa gång.

Välkommen!

Morgonens föreläsare

Henrik Klintenberg

Henrik Klintenberg, digital försäljningsstrateg på Mardi Gras, har över tjugo års erfarenhet inom webb och e-handel. Under dessa år har han byggt upp fyra företag, ett skovarumärke, en konsult- och webbyrå samt en integrationsplattform från grunden. Han har även jobbat som strategisk konsult för e-handelsbyråer och som e-handelschef för ett av Skandinaviens största detaljhandelsföretag. På senare år har Henrik föreläst inom e-handel, plattformshandel, digital transformation och innovation, både för företag och yrkesutbildningar på IHM.

Henrik Björklund

Henrik Björklund är, förutom Mardi Gras VD, författare till två böcker om LinkedIn och marknadsstrategi inom B2B och en flitigt anlitad föreläsare på ämnet B2B-marknadsföring med fokus på strategi och hur man drar nytta av digitala ekosystem och plattformar. Henrik har jobbat som konsult inom digital marknads- och försäljningsstrategi de senaste 16 åren och dessförinnan som affärsutvecklare inom såväl utbildnings- som IT-branschen.

När, var, hur

Tid: 29 oktober, 2024 kl. 07:30-09:00

07:30 Frukost och mingel

07:45 Föreläsning

08:45 Diskussion och frågor

09:00 Avslutning

Plats: Mardi Gras Digital, Erik Dahlbergsgatan 3 (gamla Jazzhuset), Göteborg. Närmaste hållplats är Vasaplatsen.

Det här eventet går endast att delta i på plats. Antalet platser är begränsat så anmäl dig så fort du kan.

Anmälan

Glöm inte att uppge om du har några allergier eller matpreferenser.