Mardi Gras Mornings 29 oktober: Komponera systemen rätt – Så bygger du en hållbar digital affärsmiljö
2024-10-03 |
Att få till kombinationen billigt att bygga, enkelt att sköta och underhålla, samt hållbart på lång sikt är en konst, eftersom alla aktörer i ditt digitala ekosystem har sina egna krav. Kunden behöver stöd genom hela köpprocessen. Administratören måste kunna hålla alla kundgränssnitt uppdaterade. Orderläggaren ska ha rätt verktyg för att kunna leverera i tid. Säljarna behöver stöd för att driva affären framåt. Ledningen vill expandera till en ny marknad och helst lägga till en marknadsplats också. För att allt detta ska lyckas måste dessutom alla system använda sig av enhetlig och samordnad data.
Att bygga upp ett välfungerande digitalt ekosystem kan vara en utmaning, men det är inte omöjligt. Genom att tänka långsiktigt, sätta användarvänligheten i fokus och säkerställa en god säkerhetsnivå, kan du skapa ett stabilt system som stödjer din verksamhet idag och som även kan möta framtida behov.
Den 29 oktober får du praktiska tips på hur du kan tänka och vad som är realistiskt möjligt. Vi förklarar hur tekniken utvecklas utifrån de krav olika intressenter har. Vi går igenom några case och visar hur olika tekniska arkitekturer kan lösa specifika affärsbehov, både på kort och lång sikt. Oavsett om det gäller ett litet konsultföretag eller en multinationell e-handel. Du får även en checklista för att utreda systemarkitektur, med fokus på att skapa långsiktig affärsnytta, ihop med en begreppslista att ha med hem – perfekt när förkortningar och “buzzwords” duggar tätt nästa gång.
Välkommen!
Morgonens föreläsare
Henrik Klintenberg
Henrik Klintenberg, digital försäljningsstrateg på Mardi Gras, har över tjugo års erfarenhet inom webb och e-handel. Under dessa år har han byggt upp fyra företag, ett skovarumärke, en konsult- och webbyrå samt en integrationsplattform från grunden. Han har även jobbat som strategisk konsult för e-handelsbyråer och som e-handelschef för ett av Skandinaviens största detaljhandelsföretag. På senare år har Henrik föreläst inom e-handel, plattformshandel, digital transformation och innovation, både för företag och yrkesutbildningar på IHM.
Henrik Björklund
Henrik Björklund är, förutom Mardi Gras VD, författare till två böcker om LinkedIn och marknadsstrategi inom B2B och en flitigt anlitad föreläsare på ämnet B2B-marknadsföring med fokus på strategi och hur man drar nytta av digitala ekosystem och plattformar. Henrik har jobbat som konsult inom digital marknads- och försäljningsstrategi de senaste 16 åren och dessförinnan som affärsutvecklare inom såväl utbildnings- som IT-branschen.
När, var, hur
Tid: 29 oktober, 2024 kl. 07:30-09:00
07:30 Frukost och mingel
07:45 Föreläsning
08:45 Diskussion och frågor
09:00 Avslutning
Plats: Mardi Gras Digital, Erik Dahlbergsgatan 3 (gamla Jazzhuset), Göteborg. Närmaste hållplats är Vasaplatsen.
Det här eventet går endast att delta i på plats. Antalet platser är begränsat så anmäl dig så fort du kan.
Anmälan
Glöm inte att uppge om du har några allergier eller matpreferenser.
Fortsatt läsning
2024-10-11 | Kamila Ivashchenko, Frontend Developer
Enkla förklaringar av avancerade begrepp
Tekniska begrepp kan kännas som en djungel. Vi förstår. I den här artikeln reder vi därför ut 45 av de vanligaste termerna.
Case
En framtidssäkrad systemarkitektur och ny design
Med ett imponerande sortiment på över fyra miljoner produkter och snabba leveranser över hela Europa, har KW Parts etablerat sig som en oöverträffad aktör. KW vände sig till oss för att framtidssäkra och optimera sitt digitala ekosystem, vilket vi nu stolt kan visa upp.
2024-05-30 | Carina Sundqvist, Marketing Intern
Användarupplevelsen är avgörande för affärer inom B2B
Trenden är tydlig att kunden tar med sig sina konsumentförväntningar till jobbet. Detta rymmer en outnyttjad potential.