Mardi Gras Mornings 6 september 2022: Martech: Vägen till ett fungerande ekosystem för marknadsföring
2022-08-23 |
Det här eventet har redan ägt rum.
Niklas Gustavsson har mångårig erfarenhet som konsult och nyfiken person inom Marketing Automation och datadriven marknadsföring och är författare till boken Ondemand marknadsföring – En bok om marketing automation och datadriven marknadsföring (2020). Från i höst är han dessutom affärsområdesansvarig för Mardi Gras satsning inom detta högaktuella område.
Teknologi för marknadsföring och kommunikation, så kallad Marketing Technology eller kort och gott MarTech, har utvecklats i rasande fart under 2000-talet. Dagens verklighet är hela ekosystem av tekniska lösningar och processer. Utmaningen är inte bristen på möjligheter, utan överflödet.
Under höstens första Mardi Gras Mornings tar Niklas avstamp i de prövningar som företag ofta utsätts för när det kommer till teknologi för marknadsföring och kommunikation och ger konkreta förslag på möjliga lösningar. Behöver du bättre förstå hur verktyg och system kan samspela och därmed bidra till en bättre kundupplevelse, då är det här morgonen för dig!
Tid: 6 september, 2022 kl. 07:30-09:00
- 07:30 Frukost och mingel
- 07:45 Föreläsning
- 08:45 Diskussion och frågor
- 09:00 Avslutning
Plats: Mardi Gras Digital, Erik Dahlbergsgatan 3 (gamla Jazzhuset), Göteborg. Närmaste hållplats är Vasaplatsen.
OBS! Det här eventet går endast att delta i på plats😊 Antalet platser är begränsat så anmäl dig så fort du kan, dock senast 2 september.
Fortsatt läsning

2023-12-08 | Ida Berglund, Project Manager
Kundresan B2B – så funkar den
Så klart finns det en kundresa även inom B2B. På Mardi Gras Morning #12 grottade vi ner oss i hur den kan se ut, varför du ska kartlägga den och hur den påverkar din webbplats.

2023-05-31 | Peter Elvemo, Insights & Communication Manager
Företag använder endast 42 procent av sin MarTech-stack
MarTech växer. Men samtidigt utnyttjar företagen mindre av än hälften av systemens funktioner. Det visar en undersökning från amerikanska Gartner.

2022-09-07 | Peter Elvemo, Insights & Communication Manager
Välbesökt premiär för Mardi Gras Mornings
Vår första upplaga av Mardi Gras Mornings blev en välbesökt tillställning. En frukostföreläsning där Niklas Gustavsson pratade om Marketing Technology för ett 40-tal morgonpigga marknadsförare på Jazzhuset i Göteborg. Bland annat om hur kundresan kan förbättras och explosionen av antalet marknadsföringssystem.