Välbesökt premiär för Mardi Gras Mornings
2022-09-07 |
Det var en aktiv morgon på Erik Dahlbergsgatan i Göteborg. Under tisdagen anordnades nämligen den första av det månatliga eventet Mardi Gras Mornings. En återkommande tillställning där kunskap, nya kontakter och trevlig frukost kommer vara centrala och stående inslag.
Då marknadsföring kommer vara det gemensamma temat för frukostträffarna gick den inledande morgonen under benämningen MarTech: Vägen till ett fungerande ekosystem för marknadsföring där Mardi Gras senaste nyförvärv och tillika lösningsarkitekt Niklas Gustavsson delade med av sina erfarenheter från Marketing Technology.
"Det var väldigt kul att få chansen att fysiskt träffa så många personer från så olika typer av företag", säger Niklas Gustavsson. "MarTech är något som engagerar fler men samtidigt kan vara svårnavigerad miljö. Då är det fantastiskt att kunna mötas och diskutera utmaningar och framför allt lösningar."
Totalt ett 40-tal marknadsförare från företag i alla storlekar hade tagit sig till Jazzhuset klassiska lokaler för att ställa frågor och ta emot tips om. Bland annat om hur kundresan kan förbättras, explosionen av antalet marknadsföringssystem och svårigheten att välja bland de samma.
Jennie Eriksson är innehållsstrateg på Mardi Gras och projektledare för Mardi Gras Mornings.
"Vi har länge haft en ambition att skapa en plattform för att träffas och dela med sig av erfarenheter inom marknadsföring. Att då inleda med sen så pass välbesökt premiär är ju så klart fantastiskt kul."
Nästa Mardi Gras Mornings
Nästa Mardi Gras Morning hålls 4 oktober, då på temat Kontextuell marknadsföring.
Håll utkik i våra kanaler efter mer information – eller anmäl dig till Mardi Gras Mail, Mardi Gras nyhetsbrev om digital försäljning så får du automatisk mer information i din inkorg.
Kontakta oss
Har du frågor om Marketing Technology? Kontakta oss gärna.
Fortsatt läsning

2024-05-30 | Carina Sundqvist, Marketing Intern
Användarupplevelsen är avgörande för affärer inom B2B
Trenden är tydlig att kunden tar med sig sina konsumentförväntningar till jobbet. Detta rymmer en outnyttjad potential.

2023-12-08 | Ida Berglund, Project Manager
Kundresan B2B – så funkar den
Så klart finns det en kundresa även inom B2B. På Mardi Gras Morning #12 grottade vi ner oss i hur den kan se ut, varför du ska kartlägga den och hur den påverkar din webbplats.

2023-05-31 | Peter Elvemo, Insights & Communication Manager
Företag använder endast 42 procent av sin MarTech-stack
MarTech växer. Men samtidigt utnyttjar företagen mindre av än hälften av systemens funktioner. Det visar en undersökning från amerikanska Gartner.