Content first på Litium när Huski Wear utmanar traditioner inom skiwear/sportswear
Huski Wears behov: en skalbar e-handel med utrymme för inspirerande innehåll
Huski Wear grundades så sent som 2020 och har gått från idé till verklighet i racingtempo. De kom till oss på Mardi Gras med en tydlig strategi: de har siktet inställt på att bli världsledande inom skiwear/sportswear för skidåkare, fjällfantaster och alla andra som gillar att röra på sig utomhus. Högt satta mål kräver en lösning som går att skala upp i takt med att sortimentet växer och marknader blir fler.
En Litium-lösning som är redo för internationell expansion
Vi har under tiden det tar att köra ett störtlopp satt idé och koncept, design, utveckling, integrationer och marknadsföring.
I Huski Wears e-handelslösning agerar Litium både e-handelsmotor, PIM (product information management) och CMS (content management system), dvs. både produktinformation och redaktionellt innehåll hanteras i samma plattform. Litium är en enkel och smart e-handelsplattform som ger ditt företag utrymme för flexibilitet och kreativitet.
Just nu är Huski Wears e-handel tillgänglig för den svenska, norska, finska, österrikiska, tyska, franska, nederländska, belgiska och italienska marknaden – men fler marknader ligger i (half-) pipen.
Om Huski Wear
Huski Wear designar, tillverkar och säljer outdoor-kläder till framförallt skidåkare och skidklubbar. För att kunna fokusera på kvalitet, funktion och rimliga priser har de skurit bort alla onödiga mellanhänder och står själva för design, produktion och distribution.
Vill du veta mer om det här projektet eller har du frågor om digital försäljning? Hör av dig?
.
Fler case
Cadillac lanserar ny e-handel för tillbehör i Europa
I samarbete med KW Parts har Cadillac lanserat en ny e-handelsplattform i Europa, specialanpassad för tillbehörsförsäljning till deras elbilsportfölj. Tack vare en skalbar headless-arkitektur kunde projektet lanseras snabbt och framtidssäkert.
En framtidssäkrad systemarkitektur och ny design
Med ett imponerande sortiment på över fyra miljoner produkter och snabba leveranser över hela Europa, har KW Parts etablerat sig som en oöverträffad aktör. KW vände sig till oss för att framtidssäkra och optimera sitt digitala ekosystem, vilket vi nu stolt kan visa upp.
E-handel och digital mötesplats för blåsmusiker målsättningen för Windcorp
En förstudie gav viktiga insikter om Windcorp och deras målgrupp. Efter en totalrenovering är windcorp.se en hemsida med användaren i fokus.