Content first på Litium när Huski Wear utmanar traditioner inom skiwear/sportswear

Mardi Gras har hjälpt det nystartade outdoor-varumärket Huski Wear att starta e-handel med hjälp av Litium, en molnbaserad e-handelsplattform för digital handel med hög prestanda och innehåll som gör jobbet. I det här projektet har vi gått från barmark till välpistad e-handel lagom till vintersäsongen 2021/2022.

Huski Wears behov: en skalbar e-handel med utrymme för inspirerande innehåll

Huski Wear grundades så sent som 2020 och har gått från idé till verklighet i racingtempo. De kom till oss på Mardi Gras med en tydlig strategi: de har siktet inställt på att bli världsledande inom skiwear/sportswear för skidåkare, fjällfantaster och alla andra som gillar att röra på sig utomhus. Högt satta mål kräver en lösning som går att skala upp i takt med att sortimentet växer och marknader blir fler.

En Litium-lösning som är redo för internationell expansion

Vi har under tiden det tar att köra ett störtlopp satt idé och koncept, design, utveckling, integrationer och marknadsföring.

I Huski Wears e-handelslösning agerar Litium både e-handelsmotor, PIM (product information management) och CMS (content management system), dvs. både produktinformation och redaktionellt innehåll hanteras i samma plattform. Litium är en enkel och smart e-handelsplattform som ger ditt företag utrymme för flexibilitet och kreativitet.

Just nu är Huski Wears e-handel tillgänglig för den svenska, norska, finska, österrikiska, tyska, franska, nederländska, belgiska och italienska marknaden – men fler marknader ligger i (half-) pipen.

Om Huski Wear

Huski Wear designar, tillverkar och säljer outdoor-kläder till framförallt skidåkare och skidklubbar. För att kunna fokusera på kvalitet, funktion och rimliga priser har de skurit bort alla onödiga mellanhänder och står själva för design, produktion och distribution.

huskiwear.se

Vill du veta mer om det här projektet eller har du frågor om digital försäljning? Hör av dig?

.