Mardi Gras har tillsammans med Klintberg & Way Group utvecklat en e-handel som gör det möjligt för dem att hantera en stor mängd produkter med bibehållen användarupplevelse för både kunder och anställda.
Smarta integreringar var nyckeln till framgång för KW Parts e-handel
En webblösning med smarta integreringar
Grunden i KW Parts lösning är e-handelsmotorn Virto Commerce och för att hantera innehållet används Umbracos CMS (content mangement system). Då KW Parts lösning i dagsläget består av strax över 3 miljoner produkter används också Elastic Search för att hantera indexering och tillhandahålla snabb produktsökning. Systemet hanterar även unika prislistor baserat på kund.
Utöver dessa teknikaliteter finns siten på olika språk och systemet är integrerat mot externa beställningskataloger hos olika tillverkare.

Om KW Parts
KW Parts grundades 1975 och är i dag Europas största leverantör av reservdelar och tillbehör. De är primär eftermarknadsleverantör och Europapartner till General Motors NAV (North American Vehicles) med verksamhet i 37 länder.

Skalbar e-handel med plats för inspirerande innehåll åt Huski Wear
Mardi Gras har hjälpt det nystartade outdoor-varumärket Huski Wear att starta e-handel med hjälp av Litium, en molnbaserad e-handelsplattform för digital handel med hög prestanda och innehåll som gör jobbet. I det här projektet har vi gått från barmark till välpistad e-handel lagom till vintersäsongen 2021/2022.

Användarvänlig och SEO-optimerad webbplats åt Jaktia
Jaktia såg behovet av att stärka sin position som experter inom jakt, fiske och friluftsliv. Vi såg en lösning. Arbetet tog avstamp i ett gediget insiktsarbete där feedback från de faktiska användarna satte ramarna. Resultatet blev en användarvänlig och sökordsoptimerad webbplats.

Insiktsarbetet ledde till e-handel och digital mötesplats för Windcorp
Arbetet började i en förstudie för att få insikter om Windcorp och deras målgrupp. Den lade sedan grunden för det senare arbetet med att skapa en e-handel och mötesplats för blåsmusiker och musikfrälsta. Resultatet blev en total redesign av deras nuvarande lösning, som idag är en hemsida med användaren i fokus.