Om oss

Alla är olika. Vi är Mardi Gras. Mardi Gras är en organism som består av alla oss som jobbar här. Vi har som individer helt olika kompetenser. Om vi inte arbetade ihop, skulle vi kanske aldrig ha lärt känna varandra. Alls. Som tur är arbetar vi ihop, med betoning på ihop. Det är tillsammans vi klarar av att utmana våra kunder med lösningar de inte visste fanns.
undefined

Våra kunder, ja. De kommer till oss och vill ha hjälp med något. Det får de. Men vi brukar ge dem mer. Inte bara kan vi hjälpa dem med sådant de inte visste att de behövde. Vi kan även visa att det kommer att gynna deras affär. Det är inte det sämsta.

Alla är olika, och vi är Mardi Gras. Det är inte så illa det heller.

Våra samarbetspartners

Vi kan mycket, men vi kan inte allt. Därför är våra samarbetspartners oerhört värdefulla för oss. Vi är partners till företag som Google, Klarna, Hubspot, DynamicWeb, Litium och Umbraco. Och många fler. Kanske hade vi också kunnat göra underverk ihop?

Mardi Gras är gemenskap och fest

Vi gillar teamarbete. Dels för gemenskapens skull, men också för att vi förstår att kombinerade kompetenser ger ett helhetsperspektiv som i slutändan gynnar kunden. Oavsett om du föredrar att sitta på plats på vårt kontor i Göteborg eller hemma är du välkommen att jobba hos oss. Så länge du kommer in och säger hej ibland! Eller kanske följer med på våra Odd Thursdays (AW varannan torsdag) på den lokala puben på gatan?

Jobb och praktik

På Mardi Gras jobbar ett gott, och blandat, gäng designers, copywriters, strateger, webbutvecklare, kreatörer, mediespecialister och projektledare. Söker du nytt jobb eller en praktikplats? Kika in här.

2025-31-10 | Charles Lundberg Karlsson, Copywriter Intern

Digitala gap i B2B-företags webbnärvaro – och hur de blir tillväxtpotentialer

Insikter

Ny forskning visar att 80 procent av dagens B2B-kunder förväntar sig en smidig checkout, lika smidig som vid B2C-affärer. Erbjuder du inte den möjligheten, så går kunden vidare till konkurrenten. En dynamisk, skalbar plattform där systemen samspelar är avgörande för att behålla kunden och upptäcka digitala gap i tid. Under Mardi Gras Mornings #24 delade tre experter sina insikter kring hur digitala gap kan omvandlas från riskfaktorer till tillväxtpotentialer.

2025-10-22 | Fanny Runheim, Marketing Coordinator

Mardi Gras Mornings 28 oktober: Digitala gap i B2B-företags webbnärvaro - och hur de blir tillväxtpotentialer

Event

Hur B2B-företag kan vända digitala gap till tillväxt genom bättre köpupplevelser, smidigare köpflöden och ökad lojalitet – något Mardi Gras och DynamicWeb kommer dela med sig av på nästa Mardi Gras Mornings.

2025-10-17 | Charles Lundberg Karlsson, Copywriter Intern

Kommunikation för att skapa opinion i hållbarhetsfrågor

Insikter

I en tid där ekonomisk och geopolitisk oro fyller våra flöden, tenderar hållbarhetsfrågor att tappa sitt fäste på agendan. Samtidigt blir behovet av en hållbar omställning allt mer akut när världen omkring oss utarmas. Under Mardi Gras Morning #23 delade fyra hållbarhetsexperter sina insikter om hur kommunikation kan driva förändring och påverka makthavare. Här följer en sammanfattning av en intensiv och givande morgon.