Årets Semla 2025: MVB
2025-03-04 |

Semla-traditionen lever vidare! Med denna utmärkelse vill Mardi Gras hylla en organisation eller ett företag som har vågat satsa och fullt ut tagit vara på sin potential inom marknadsföring.
2025 års utmärkelse går till ett företag som med smart kommunikation och tydlig marknadsföringsstrategi har stärkt sin position i byggbranschen. MVB har visat att tradition och innovation kan samverka – inte bara genom sitt fokus på återbruk och hållbara byggprojekt, utan också genom hur de kommunicerar sitt arbete. Från att förvandla en bank till ett lyxhotell till att ge nytt liv åt historiska byggnader har de byggt en berättelse som engagerar och inspirerar.
Genom konsekvent och strategisk marknadsföring har MVB lyft sitt varumärke och nått ut med sitt budskap. Med annonsering på LinkedIn, i tryckta medier och via kontextuell annonsering, kombinerat med löpande PR, har de inte bara stärkt sin egen position, utan också visat hela branschen att kommunikation är avgörande för att driva förändring och innovation.
Årets Semla tilldelas MVB: Ett av Sveriges största familjeägda byggbolag.
Läs också: https://mvbab.se/hallbarhet/aterbruk/
Juryns motivering
Att ha en solid grund hjälper. Årets pristagare har under de senaste tolv månaderna tagit ett etablerat och fungerande kommunikationskoncept och byggt vidare till något större. 2025 års utmärkelse går till ett företag som både har lyckats vara sann mot sina värden och samtidigt vågat utmana, och därmed utvecklat sitt varumärke. Genom att fokusera på människor och unika samarbeten utan att exkludera sitt kärnerbjudande har vinnaren kunna inta en tydlig marknadsposition och visat en hel bransch vad ett företag kan stå för. Årets Semla 2025 går till MVB.
Det här är MVB
MVB är ett av Sveriges ledande familjeägda byggföretag med cirka 500 medarbetare. Verksamma inom entreprenad, byggservice, anläggning och projektutveckling, har de en stark lokal närvaro i Skåne, Halland, Västra Götaland, Stockholm/Mälardalen samt Väster- och Norrbotten.
Det här är Årets Semla
Fettisdagen, eller som det passande nog heter på franska – Mardi Gras, är en dag vi älskar. Så mycket att vi varje år hyllar någon som gjort något extra inom marknadsföring genom utmärkelsen Årets Semla.
De får Årets Semla
Varje år tilldelas utmärkelsen Årets Semla ett företag som från början trott på sin idé och hållit fast vid sin vision. Ett företag som vågat ta för sig i en konkurrensutsatt bransch och konsekvent byggt sitt varumärke genom genomtänkt kommunikation.
Tidigare vinnare
2024: KW Parts
2023: Verman
2022: Huski Wear
