Årets Semla 2024: KW Parts

Årets Semla kommer i fyra miljoner delar. Genom en kundupplevelse influerad av B2C har årets pristagare både skapat en B2B-handel som är säkrad för en lång tid och samtidigt moderniserat en hel bransch. Grattis KW Parts!

 

Traditionen med Årets Semla fortsätter. Med utmärkelsen vill Mardi Gras uppmärksamma en organisation eller företag som har levt upp till sin potential och vågat ta nästa steg i sin marknadsföring.

I en bransch där gamla tillvägagångssätt och sanningar regerar är det lätt följa efter. I år tillfaller Årets Semla till ett företag som vågat stå upp för sitt varumärke och göra nytt. 2024 tillfaller utmärkelsen en organisation som insett värdet av att optimera sin B2B-ehandel genom att applicera en användarvänlig B2C-kundupplevelse. Med förenklade kund-ansökningar, checkout-funktoner och UX-utveckling har pristagare i år lyckats bygga en framtidssäkrad arkitektur som dessutom hjälpt till att utveckla kundresan. Med sin satsning på ny design, ny struktur, nya flöden har årets pristagare som har utmanat traditionella B2B-normer och samtidigt satt standarden för en bransch.

Årets Semla tilldelas KW Parts, Europas största leverantör av reservdelar och tillbehör.

Läs mer: Smarta integreringar var nyckeln till framgång för KW Parts e-handel

Juryns motivering

Även B2B-handel kan vara användarvänlig. Årets pristagare har genom sin satsning på förenkling, funktionell design samt effektiva flöden visat att fokus på kundupplevelsen inte bara hör hemma i B2C. Med en ny arkitektur och digitalt ekosystem har koncernen lyckats modernisera den europeiska fordonsbranschen och samtidigt framtidssäkra sina lösningar för en lång tid framöver. Årets semla går till KW Parts. Grattis!

Det här är KW Parts

Med 50 års erfarenhet och över fyra miljoner produkter är KW Parts Europas ledande leverantör av amerikanska bildelar. Genom ett noggrant utvalt sortiment av de finaste amerikanska varumärkena har KW Parts säkerställt att varje verkstad har tillgång till de bästa delarna på marknaden.

Det här är Årets Semla

Vi älskar Fettisdagen — på franska lämpligt nog Mardi Gras. Så pass mycket att vi dagen till ära varje år delar ut utmärkelsen Årets Semla till någon som gjort något extra i marknadsföringsväg.

De får Årets Semla

Tilldelas varje år ett företag som sedan start trott på sitt varumärke och produkter. Som vågat ha självförtroende i en stor bransch med stora spelare. Ett företag som regelbundet skapat innehåll som har linjerat med varumärket och bidragit till kontinuitet. Alla kan få en bra affärsidé, utmaningen är att förverkliga och fullfölja.

Läs mer: Årets Semla 2023: Verman

Tidigare vinnare

2023: Verman
2022: Huski Wear
2021: Mjau