Du är i e-handelsbranschen. Punkt. Alla tycker nog inte att de bedriver e-handel, men det handlar mest om gammal vana. Här är en nyare vana: Att fråga sig om det överhuvudtaget finns företag som inte ägnar sig åt e-handel.
Tjänster
Svaret är enkelt. Varje företag som har en digital närvaro, alltså finns på webben, bedriver någon form av e-handel. Alla företag som har en webbplats har det i första hand som ett säljverktyg. Den som använder webben som ett sätt att sälja ägnar sig åt e-handel.
Finns ditt företag på webben? Ja? I så fall är ni i e-handelsbranschen. Det behöver inte handla om att ha en webbshop och sälja fysiska produkter. Mardi Gras ägnar oss bland annat åt att utveckla e-handelsplatser, däribland webbshoppar.
Du är alltså i e-handelsbranschen. Vi också. Vår egen webbplats, där du befinner dig just nu, är inte en webbshop. Men visst är det en e-handelsplats! Här visar vi upp vad vi kan och vad vi gärna vill sälja. Vi sammanfattar vårt erbjudande under de tre områdena strategi, utveckling och kommunikation. Det är tre väldigt generella ord, som bara betyder något om de fördjupas – och kan kopplas ihop med dig och ditt företag.
Strategi
Strategi är ditt företags långsiktiga plan för att växa. Ta reda på var du är, vart du vill nå och rita sedan kartan för hur du ska nå dit. När du jobbar faktabaserat har du betydligt större chans att möta din målgrupp med rätt budskap, via rätt processer och digitala verktyg.
Läs mer om strategi
Utveckling
Vare sig du säljer produkter eller tjänster, B2B eller B2C har det aldrig varit viktigare att synas och sälja digitalt. Börja med “hard facts” och skapa en användarupplevelse som gör dig till marknadsledare.
Läs mer om utveckling
Kommunikation
Hur når du ut med ditt varumärke på bästa sätt och hur kan du påverka omvärldens bild av ditt företag? Med rätt budskap, i rätt kanal, vid rätt tidpunkt, till rätt målgrupp. Ta kontroll över din kommunikation, organisk såväl som köpt.
Läs mer om kommunikation
Kontakta oss
Behöver du hjälp med dina digitala försäljning? Hör av dig!

Noggrant förarbete gav Strivo en innehållstung men användarvänlig site
Projektet startade med ett noggrant förarbete i form av en förstudie och nulägesanalys över den befintliga webbplatsen. Resultatet blev en användarvänlig webbplats med Umbraco CMS, som trots komplexitet och mycket innehåll upplevs lättnavigerad för både redaktör och besökare.

Skalbar e-handel med plats för inspirerande innehåll åt Huski Wear
Mardi Gras har hjälpt det nystartade outdoor-varumärket Huski Wear att starta e-handel med hjälp av Litium, en molnbaserad e-handelsplattform för digital handel med hög prestanda och innehåll som gör jobbet. I det här projektet har vi gått från barmark till välpistad e-handel lagom till vintersäsongen 2021/2022.

Snabb leverans av ny webbplats till Götheborg of Sweden
Götheborg of Sweden, även kallad Ostindiefararen, såg behovet av en ny webbsida byggd på en stabil plattform. Resultatet blev en site med Umbraco CMS som, tack vare hela besättningen, både lämnat sin gamla hamn och nått första publika destinationen på mindre än en vecka.