Branding och varumärkesstrategi
Ta ditt varumärke på allvar
Varumärket är en viktig tillgång för ett företag. Att strukturerat jobba med och utveckla sitt varumärke i såväl kommunikation som i hela sin verksamhet har aldrig varit viktigare. Hur uppfattas du av marknaden? Hur många känner ens till ditt varumärke? Ett gediget varumärkesbyggande föder affärer.
Stärk identiteten och bygg relationer
Branding – varumärkesbyggande – handlar om att förvandla sitt varumärke till något värdefullt. Något som målgruppen har förtroende för. Hos oss finns erfarna strateger och kreatörer som kan hjälpa dig med analyser, processer och tips för att både lägga en plan och genomföra den. Oavsett om du vill stärka er identitet internt i företaget eller externt. Eller både och.
Läs också: Enzymprodukters nya webbplats leder kunden rätt
Varumärkesstrategi
Har du ett helt nytt företag eller behöver du hjälp att underhålla ditt befintliga varumärke? Kanske vill du uppdatera dina företagsvärderingar eller positionera om dig på marknaden? Oavsett vad kan vi kan hjälpa dig med hela resan, från insiktsarbete till färdig plan och genomförande.
Företagsnamn och logotyp
Namn och logotyp är ofta ansiktet utåt för företag. Det är en oerhört viktig del av ett varumärke. Vi har lång erfarenhet av design och varumärkesarbete, och kan hjälpa dig jobba fram både ett företagsnamn och en logga som linjerar med din verksamhet.
Grafisk profil
Många varumärken brottas i dag om utrymme och uppmärksamhet på en och samma marknad. Därför behövs en varumärkeskostym som sticker ut. Vi kan hjälpa dig att skräddarsy en varumärkesmanual så att din visuella identitet står sig mot konkurrenterna.
Varumärkesstruktur
I de allra flesta organisationer finns det flera produktmärken, namn för olika tjänster och erbjudanden som adderar till eller kanske till och med konkurrerar med huvudvarumärket. Vi har lång erfarenhet av att hjälpa företag att strukturera sina varumärkesportföljer för att på bästa vis ta vara på sina tillgångar.
Vi hjälper dig med
- Företagsnamn
- Grafisk profil
- Logotyp
- Varumärkesstrategi
- Varumärkesstruktur
Har du frågor och funderingar om branding och varumärkesstrategi? Hör av dig!
Case
Varumärkesmanual för en semesterdröm från förr
Lilla Brattön, en historisk semesterdestination i Bohuslän, förnyas med en varumärkesmanual som förenar tradition och modernitet.
Norma visual guidelines – Att vägleda ett globalt varumärke
Normas tre-delade varumärkesmanual guidar på ett lättbegripligt sätt användaren att göra rätt, och tar vara på företagets historia och alla goda värden.
Långsiktigt kommunikationsarbete har tagit Easy-Laser från utmanare till världsledande
"Ett helt nytt sätt för oss att kommunicera", säger Easy-Lasers vd. Och resultaten har inte låtit vänta på sig. Så här gick vi tillväga.