Överblivet ateljégolv blev 130-bitars konstverk
Dekorateljéernas 6 400 m2 stora golv – tillverkat av 44 x 87 mm tjock, speciellt utvald svensk furutilja – spelar en central roll i den nya byggnaden. Det är nämligen inte bara ett golv, utan fungerar också som arbetsbord för Operans och Dramatens alla skickliga dekormålare, konstruktörer, smeder, snickare och tapetserare. Så vad passade bättre än att använda spillbitar från golvet som målarduk till ett konstverk till kulturens ära.
Tillsammans är ett 120 x 120 cm stort konstverk baserat på skisser från Mardi Gras och utfört av Sthlm Murals. Verket är uppdelat i 130 stycken unika, numrerade bitar – var och en ett konstverk i sig, men också en del av en större helhet. Bitarna delades vid invigningen ut till gästerna (däribland kulturminister Parisa Liljestrand) som ett minne, men också som en påminnelse om att vi alla är del av någonting större och att kultur är någonting vi bygger tillsammans.










Vidare läsning: MVB bygger mer än: En innovativ kampanj för varumärkesutveckling
Om MVB
MVB är Sveriges främsta familjeägda företag inom byggsektorn, med en omfattande närvaro i byggentreprenader, byggservice, anläggningsarbeten och projektutveckling. Med ungefär 500 skickliga medarbetare fördelade på fyra huvudregioner – Skåne, Halland och Västra Götaland; Stockholmsregionen, inklusive Mälardalen; samt Väster- och Norrbotten – strävar de efter att upprätthålla en stark lokal förankring.
Behöver du hjälp med grafisk design eller varumärkesarbete? Hör av dig!
Fler case

Varumärkesmanual för en semesterdröm från förr
Lilla Brattön, en historisk semesterdestination i Bohuslän, förnyas med en varumärkesmanual som förenar tradition och modernitet.

Ny design på Fellos välkomstbrev
Det är inte alltid webbplatser och stora billboards/out of home-ytor som ska designas utan denna gång var det ett fysiskt välkomstbrev åt Fello som behövde ny kostym.

Norma visual guidelines – Att vägleda ett globalt varumärke
Normas tre-delade varumärkesmanual guidar på ett lättbegripligt sätt användaren att göra rätt, och tar vara på företagets historia och alla goda värden.