Case

Varje kund är unik. Så här hjälper vi dem att visa det.

Den digitala arenan och kommunikationsmarknaden är så komplex att ingen enskild person kan ha full överblick. Ingen enskild medarbetare hos oss heller, utan det är tillsammans som gäller.

Eftersom varje kund verkligen är unik, hittar du bland våra case så vitt skilda saker som strategi, e-handelsplatser, undersökningar, medieköp och marketing automation. Den röda tråden? Vårt engagemang – i att alltid få våra kunders affär att växa.

Klassisk PR generade både publicitet och bransch-nominering

PR

Byggbolaget MVB ville synas mer. Efter en ökad satsning på klassisk PR lyckades de mångdubblera antalet omskrivningar, förbättra sin placering på Google och bli nominerade till Nordic PR Awards.

Så förbättrade Göteborgs universitet kommunikationen med utländska studenter

Undersökning

Informationsmängden till utbytesstudenter var massiv. Men frågan var om den var relevant.

Aspelin Ramm Fastighetsutveckling – Går det att sälja nyproduktion i lågkonjunktur?

Strategi, Medieköp

Aspelin Ramm valde att satsa istället för att bromsa. Det resulterade i både sålda bostäder på en trögrörlig marknad, och ett starkare varumärke.

Digitala kampanjer ökade antalet besökare till AWL:s webbplats med nästan 75%

Medieköp

AWL:s satsning på Meta- och LinkedIn-kampanjer gav ordentlig valuta för pengarna. En påminnelse om att spridning är otroligt viktigt.

Norma visual guidelines – Att vägleda ett globalt varumärke

Strategi

Normas tre-delade varumärkesmanual guidar på ett lättbegripligt sätt användaren att göra rätt, och tar vara på företagets historia och alla goda värden.

En one-pager hjälper norska Sagene Bryggeri bygga varumärke på ny marknad

Webbplats

Att slå igenom på Systembolagets hyllmeter är ingen lätt match. Norska mikrobryggeriet Sagene Bryggeri vill öka varumärkeskännedomen på den svenska marknaden. Vi började med en one-pager i Squarespace.

Långsiktigt kommunikationsarbete har tagit Easy-Laser från utmanare till världsledande

Strategi

"Ett helt nytt sätt för oss att kommunicera", säger Easy-Lasers vd. Och resultaten har inte låtit vänta på sig. Så här gick vi tillväga.

Noggrant förarbete gav Strivo en innehållstung men användarvänlig site

Webbplats

Projektet startade med ett noggrant förarbete i form av en förstudie och nulägesanalys över den befintliga webbplatsen. Resultatet blev en användarvänlig webbplats med Umbraco CMS, som trots komplexitet och mycket innehåll upplevs lättnavigerad för både redaktör och besökare.

Ny design och SEO-fokus på Enzymprodukters nya webbplats

Webbplats

Enzymprodukters befintliga webbplats saknade ett tydligt grafiskt manér och innehållet spretade. Med utgångspunkt i ett gediget förarbete tog vi fram en site med nytt visuellt uttryck, användarvänlig menystruktur och sökordsoptimerat innehåll som gav rätt magkänsla.

En skalbar e-handel med plats för inspirerande innehåll åt Huski Wear

E-handel

Outdoor-varumärket Huski Wear startade e-handel med hjälp av Litium commerce. Från barmark till välpistad lagom till vintersäsongen.

Snabb leverans av ny webbplats till Götheborg of Sweden

Webbplats

Götheborg of Sweden, även kallad Ostindiefararen, såg behovet av en ny webbsida byggd på en stabil plattform. Resultatet blev en site med Umbraco CMS som, tack vare hela besättningen, både lämnat sin gamla hamn och nått första publika destinationen på mindre än en vecka.

Nytt backend gav Bovision en snabbare site

Webbplats

Mardi Gras och Bovisions samarbete har pågått under många år, men 2020 bestämde sig Bovision för att satsa hårt på att optimera upplevelsen för besökaren. För att förbättra webbplatsens hastighet byttes därför backendet helt ut. Resultatet blev något av det snabbaste som går att erbjuda.