Varje kund är unik. Så här hjälper vi dem att visa det.

Den digitala arenan och kommunikationsmarknaden är så komplex att ingen enskild person kan ha full överblick. Ingen enskild medarbetare hos oss heller, utan det är tillsammans som gäller. Eftersom varje kund verkligen är unik, hittar du bland våra case så vitt skilda saker som strategi, e-handelsplatser, undersökningar, medieköp och marketing automation. Den röda tråden? Vårt engagemang – i att alltid få våra kunders affär att växa.

2021-11-14

Noggrant förarbete gav Strivo en innehållstung men användarvänlig site

Projektet startade med ett noggrant förarbete i form av en förstudie och nulägesanalys över den befintliga webbplatsen. Resultatet blev en användarvänlig webbplats med Umbraco CMS, som trots komplexitet och mycket innehåll upplevs lättnavigerad för både redaktör och besökare.

2021-09-30

Skalbar e-handel med plats för inspirerande innehåll åt Huski Wear

Mardi Gras har hjälpt det nystartade outdoor-varumärket Huski Wear att starta e-handel med hjälp av Litium, en molnbaserad e-handelsplattform för digital handel med hög prestanda och innehåll som gör jobbet. I det här projektet har vi gått från barmark till välpistad e-handel lagom till vintersäsongen 2021/2022.

2021-08-19

Snabb leverans av ny webbplats till Götheborg of Sweden

Götheborg of Sweden, även kallad Ostindiefararen, såg behovet av en ny webbsida byggd på en stabil plattform. Resultatet blev en site med Umbraco CMS som, tack vare hela besättningen, både lämnat sin gamla hamn och nått första publika destinationen på mindre än en vecka.

2021-08-16

AMP ger Doggys produktsidor topplacering i sökmotorer

Doggy hade under en period svårt att få sina produkter att ranka högt i sökmotorerna i relation till konkurrenter och återförsäljare. Vi implementerade därför AMP på deras produktsidor och resultatet blev topplaceringar redan nästa arbetsdag.

2021-08-03

Ny design och SEO-fokus på Enzymprodukters nya webbplats

Enzymprodukters befintliga webbplats saknade ett tydligt grafiskt manér och innehållet spretade. Med utgångspunkt i ett gediget förarbete tog vi fram en site med nytt visuellt uttryck, användarvänlig menystruktur och sökordsoptimerat innehåll som gav rätt magkänsla.

2021-05-10

Nulägesanalys och långsiktiga strategier för Trädgårdsresan

Trädgårdsresan såg ett stort behov av mer långsiktiga strategier för att kunna ta nästa steg i verksamhetens utveckling. För att kunna ta fram en strategiskt underlag genomförde vi en kvalitativ nulägesanalys som resulterade i två insiktstunga rapporter.

2021-01-06

Nytt backend gav Bovision en snabbare site

Mardi Gras och Bovisions samarbete har pågått under många år, men 2020 bestämde sig Bovision för att satsa hårt på att optimera upplevelsen för besökaren. För att förbättra webbplatsens hastighet byttes därför backendet helt ut. Resultatet blev något av det snabbaste som går att erbjuda.

2020-10-27

Varumärkesarbete gav Strivo en helt ny kostym

Det svenska finansbolaget Strukturinvest Fondkommision såg behovet av att uppdatera sitt varumärke. Faktum är att de ville ändra det helt. Resultatet blev ett gediget varumärkesarbete med både ny logotyp, ny visuell profil och nytt namn – Strivo.

2020-03-01

Konverteringsoptimerad webbplats för Massoptimering

Massoptimering behövde ett omtag av sin befintliga webbplats. Projektet tog avstamp i en förstudie och konkurrentanalys som till slut mynnade ut i en konverteringsoptimerad site med sökordsoptimerat innehåll.

2019-11-19

En lättanvänd säljkonfigurator förenklar Humphrees dagliga arbete

Humphree behövde en konfigurator som kunde förenkla deras offertförfarande. Projektet präglades av ett tätt samarbete och resultatet blev en responsiv och användarvänlig konfiguration som är smidig för säljarna att använda – även ute på fältet.

2019-12-05

Innehållsvänlig och mobilanpassad webbplats för Norma Ammunition

Användarvänlighet, mobilanpassning och plats för innehåll var Norma Ammunitions högsta prio för deras nya webbplats. Resultatet blev en skalbar site med utrymme för både detaljerad produktinformation och inspirerande redaktionellt innehåll.

2019-05-15

Personaliserat nyhetsbrev gav ökad trafik för Doggy

Doggy såg ett behov av att vara med tidigt under hundägarens relation med sin hund för att på så sätt fånga upp nya kunder. Vi höll med. Resultatet blev ett personaliserat nyhetsbrev som gav ökad trafik till siten och fler leads.

2019-04-15

Användarvänlig och SEO-optimerad webbplats åt Jaktia

Jaktia såg behovet av att stärka sin position som experter inom jakt, fiske och friluftsliv. Vi såg en lösning. Arbetet tog avstamp i ett gediget insiktsarbete där feedback från de faktiska användarna satte ramarna. Resultatet blev en användarvänlig och sökordsoptimerad webbplats.

2019-02-04

Insiktsarbetet ledde till e-handel och digital mötesplats för Windcorp

Arbetet började i en förstudie för att få insikter om Windcorp och deras målgrupp. Den lade sedan grunden för det senare arbetet med att skapa en e-handel och mötesplats för blåsmusiker och musikfrälsta. Resultatet blev en total redesign av deras nuvarande lösning, som idag är en hemsida med användaren i fokus.

2017-09-12

E-handel för KW Parts med över 3 miljoner produkter

Vi har tillsammans med Klintberg & Way Group utvecklat en e-handelslösning med en mängd smarta integreringar. Resultatet blev en webbplats som gör det möjligt att hantera en stor mängd produkter med bibehållen användarupplevelse för både kunder och anställda.