Case

Den digitala arenan och kommunikationsmarknaden är så komplex att ingen enskild person kan ha full överblick. Ingen enskild medarbetare hos oss heller, utan det är tillsammans som gäller. Eftersom varje kund verkligen är unik, hittar du bland våra case så vitt skilda saker som strategi, e-handelsplatser, undersökningar, medieköp och marketing automation. Den röda tråden? Vårt engagemang – i att alltid få våra kunders affär att växa. Varje kund är unik. Så här hjälper vi dem att visa det.

Ny digital plattform med Litium CMS och PIM

Webbplats
Design

En modern och användarvänlig webbplats i Litium speglar PAUL och THOM:s varumärke och breda sortiment, samtidigt som smarta integrationer och PIM-lösning förenklar arbetet med produktdata – både för besökare och redaktörer.

Magasin som bygger varumärke

Webbplats
Design

För att stärka Easy-Lasers varumärke och sprida kunskap om industriellt underhåll togs ett 44-sidigt magasin fram. Med relevant innehåll och global räckvidd blev det ett användbart verktyg för långsiktig kommunikation, positionering och relationsbyggande.

Ny webbplats fångar Västkustens Träbåtsförenings själ

Webbplats
Design

En engagerande och lättnavigerad webbplats i Squarespace speglar föreningens identitet och passion för traditionella träbåtar, samtidigt som det blivit enklare för både besökare och redaktörer att hitta rätt.

Framtidssäkrad digital plattform för Nordic Drives Group

Webbplats
Design

Hur skapar man en snabb, flexibel och skalbar webbplats som stärker varumärket och förbereder för framtida expansion? Nordic Drives Group satsade på en headless-lösning byggd enligt composable architecture – en teknisk plattform redo för PIM, e-handel och fortsatt tillväxt.

Överblivet ateljégolv blev 130-bitars konstverk

Design

Spillbitar från golvet i Kungliga Operans och Dramatens nya ateljéer – byggda av MVB – blev ett konstverk i 130 delar. Vid invigningen fick gästerna (inklusive kulturministern) varsin bit som minne av att vi alla bygger kulturen tillsammans.

Cadillac lanserar ny e-handel för tillbehör i Europa

E-handel
UX/UI
Design

I samarbete med KW Parts har Cadillac lanserat en ny e-handelsplattform i Europa, specialanpassad för tillbehörsförsäljning till deras elbilsportfölj. Tack vare en skalbar headless-arkitektur kunde projektet lanseras snabbt och framtidssäkert.

Varumärkesmanual för en semesterdröm från förr

Design
Strategi

Lilla Brattön, en historisk semesterdestination i Bohuslän, förnyas med en varumärkesmanual som förenar tradition och modernitet.

En framtidssäkrad systemarkitektur och ny design

Design
E-handel
UX/UI

Med ett imponerande sortiment på över fyra miljoner produkter och snabba leveranser över hela Europa, har KW Parts etablerat sig som en oöverträffad aktör. KW vände sig till oss för att framtidssäkra och optimera sitt digitala ekosystem, vilket vi nu stolt kan visa upp.

Ny design på Fellos välkomstbrev

Design

Det är inte alltid webbplatser och stora billboards/out of home-ytor som ska designas utan denna gång var det ett fysiskt välkomstbrev åt Fello som behövde ny kostym.