Case

Ny digital plattform med Litium CMS och PIM
En modern och användarvänlig webbplats i Litium speglar PAUL och THOM:s varumärke och breda sortiment, samtidigt som smarta integrationer och PIM-lösning förenklar arbetet med produktdata – både för besökare och redaktörer.

Magasin som bygger varumärke
För att stärka Easy-Lasers varumärke och sprida kunskap om industriellt underhåll togs ett 44-sidigt magasin fram. Med relevant innehåll och global räckvidd blev det ett användbart verktyg för långsiktig kommunikation, positionering och relationsbyggande.

Ny webbplats fångar Västkustens Träbåtsförenings själ
En engagerande och lättnavigerad webbplats i Squarespace speglar föreningens identitet och passion för traditionella träbåtar, samtidigt som det blivit enklare för både besökare och redaktörer att hitta rätt.

Framtidssäkrad digital plattform för Nordic Drives Group
Hur skapar man en snabb, flexibel och skalbar webbplats som stärker varumärket och förbereder för framtida expansion? Nordic Drives Group satsade på en headless-lösning byggd enligt composable architecture – en teknisk plattform redo för PIM, e-handel och fortsatt tillväxt.

Överblivet ateljégolv blev 130-bitars konstverk
Spillbitar från golvet i Kungliga Operans och Dramatens nya ateljéer – byggda av MVB – blev ett konstverk i 130 delar. Vid invigningen fick gästerna (inklusive kulturministern) varsin bit som minne av att vi alla bygger kulturen tillsammans.

Cadillac lanserar ny e-handel för tillbehör i Europa
I samarbete med KW Parts har Cadillac lanserat en ny e-handelsplattform i Europa, specialanpassad för tillbehörsförsäljning till deras elbilsportfölj. Tack vare en skalbar headless-arkitektur kunde projektet lanseras snabbt och framtidssäkert.

Varumärkesmanual för en semesterdröm från förr
Lilla Brattön, en historisk semesterdestination i Bohuslän, förnyas med en varumärkesmanual som förenar tradition och modernitet.

En framtidssäkrad systemarkitektur och ny design
Med ett imponerande sortiment på över fyra miljoner produkter och snabba leveranser över hela Europa, har KW Parts etablerat sig som en oöverträffad aktör. KW vände sig till oss för att framtidssäkra och optimera sitt digitala ekosystem, vilket vi nu stolt kan visa upp.

Ny design på Fellos välkomstbrev
Det är inte alltid webbplatser och stora billboards/out of home-ytor som ska designas utan denna gång var det ett fysiskt välkomstbrev åt Fello som behövde ny kostym.