Case

Den digitala arenan och kommunikationsmarknaden är så komplex att ingen enskild person kan ha full överblick. Ingen enskild medarbetare hos oss heller, utan det är tillsammans som gäller. Eftersom varje kund verkligen är unik, hittar du bland våra case så vitt skilda saker som strategi, e-handelsplatser, undersökningar, medieköp och marketing automation. Den röda tråden? Vårt engagemang – i att alltid få våra kunders affär att växa. Varje kund är unik. Så här hjälper vi dem att visa det.

En innovativ kampanj för varumärkesutveckling

Medieköp

MVB kom till Mardi Gras och sökte efter en kreativ lösning för att synas som en mångsidig aktör inom byggsektorn och öka sin varumärkeskännedom.

Carco byter CMS för att upprätthålla säkerheten

Webbplats

Carco övergick till Squarespace för att säkra deras digitala närvaro. Det resulterade i en modern plattform som framhäver deras affärsidé, expertis och teamets fantastiska dynamik.

Ny skalbar design för Vermans enzymprodukter

Design

Verman såg behovet av att uppdatera sin produktdesign för en tydligare koppling mellan produkterna i serien, och i hyllan där produkten säljs. Resultatet av projektet blev en framgång på alla fronter.

För att sälja samtida produkter behövs en samtida webbplats

Webbplats

Idun Liv har förnyat sin webbplats för att spegla företagets fokus på enkelhet och snabbhet. Den nya sajten erbjuder användarvänlighet och en modern plattform för fortsatt tillväxt.

Kaffefestivalen nådde miljonpublik genom rikstäckande media

PR

Nordic Coffee Fest satsade på traditionella medier. Resultatet blev ett slutsålt event och uppmärksamhet i både radio och TV.

Klassisk PR generade både publicitet och bransch-nominering

PR

Byggbolaget MVB ville synas mer. Efter en ökad satsning på klassisk PR lyckades de mångdubblera antalet omskrivningar, förbättra sin placering på Google och bli nominerade till Nordic PR Awards.

Så förbättrade Göteborgs universitet kommunikationen med utländska studenter

Undersökning

Informationsmängden till utbytesstudenter var massiv. Men frågan var om den var relevant.

Aspelin Ramm Fastighetsutveckling – Går det att sälja nyproduktion i lågkonjunktur?

Strategi
Medieköp

Aspelin Ramm valde att satsa istället för att bromsa. Det resulterade i både sålda bostäder på en trögrörlig marknad, och ett starkare varumärke.

Digitala kampanjer ökade antalet besökare till AWL:s webbplats med nästan 75%

Medieköp

AWL:s satsning på Meta- och LinkedIn-kampanjer gav ordentlig valuta för pengarna. En påminnelse om att spridning är otroligt viktigt.