Case

En innovativ kampanj för varumärkesutveckling
MVB kom till Mardi Gras och sökte efter en kreativ lösning för att synas som en mångsidig aktör inom byggsektorn och öka sin varumärkeskännedom.

Carco byter CMS för att upprätthålla säkerheten
Carco övergick till Squarespace för att säkra deras digitala närvaro. Det resulterade i en modern plattform som framhäver deras affärsidé, expertis och teamets fantastiska dynamik.

Ny skalbar design för Vermans enzymprodukter
Verman såg behovet av att uppdatera sin produktdesign för en tydligare koppling mellan produkterna i serien, och i hyllan där produkten säljs. Resultatet av projektet blev en framgång på alla fronter.

För att sälja samtida produkter behövs en samtida webbplats
Idun Liv har förnyat sin webbplats för att spegla företagets fokus på enkelhet och snabbhet. Den nya sajten erbjuder användarvänlighet och en modern plattform för fortsatt tillväxt.

Kaffefestivalen nådde miljonpublik genom rikstäckande media
Nordic Coffee Fest satsade på traditionella medier. Resultatet blev ett slutsålt event och uppmärksamhet i både radio och TV.

Klassisk PR generade både publicitet och bransch-nominering
Byggbolaget MVB ville synas mer. Efter en ökad satsning på klassisk PR lyckades de mångdubblera antalet omskrivningar, förbättra sin placering på Google och bli nominerade till Nordic PR Awards.

Så förbättrade Göteborgs universitet kommunikationen med utländska studenter
Informationsmängden till utbytesstudenter var massiv. Men frågan var om den var relevant.

Aspelin Ramm Fastighetsutveckling – Går det att sälja nyproduktion i lågkonjunktur?
Aspelin Ramm valde att satsa istället för att bromsa. Det resulterade i både sålda bostäder på en trögrörlig marknad, och ett starkare varumärke.

Digitala kampanjer ökade antalet besökare till AWL:s webbplats med nästan 75%
AWL:s satsning på Meta- och LinkedIn-kampanjer gav ordentlig valuta för pengarna. En påminnelse om att spridning är otroligt viktigt.