Case

Den digitala arenan och kommunikationsmarknaden är så komplex att ingen enskild person kan ha full överblick. Ingen enskild medarbetare hos oss heller, utan det är tillsammans som gäller. Eftersom varje kund verkligen är unik, hittar du bland våra case så vitt skilda saker som strategi, e-handelsplatser, undersökningar, medieköp och marketing automation. Den röda tråden? Vårt engagemang – i att alltid få våra kunders affär att växa. Varje kund är unik. Så här hjälper vi dem att visa det.

Klassisk PR generade både publicitet och bransch-nominering

PR

Byggbolaget MVB ville synas mer. Efter en ökad satsning på klassisk PR lyckades de mångdubblera antalet omskrivningar, förbättra sin placering på Google och bli nominerade till Nordic PR Awards.

Så förbättrade Göteborgs universitet kommunikationen med utländska studenter

Undersökning

Informationsmängden till utbytesstudenter var massiv. Men frågan var om den var relevant.

Aspelin Ramm Fastighetsutveckling – Går det att sälja nyproduktion i lågkonjunktur?

Strategi
Medieköp

Aspelin Ramm valde att satsa istället för att bromsa. Det resulterade i både sålda bostäder på en trögrörlig marknad, och ett starkare varumärke.

Digitala kampanjer ökade antalet besökare till AWL:s webbplats med nästan 75%

Medieköp

AWL:s satsning på Meta- och LinkedIn-kampanjer gav ordentlig valuta för pengarna. En påminnelse om att spridning är otroligt viktigt.

Norma visual guidelines – Att vägleda ett globalt varumärke

Strategi

Normas tre-delade varumärkesmanual guidar på ett lättbegripligt sätt användaren att göra rätt, och tar vara på företagets historia och alla goda värden.

En one-pager hjälper norska Sagene Bryggeri bygga varumärke på ny marknad

Webbplats

Att slå igenom på Systembolagets hyllmeter är ingen lätt match. Norska mikrobryggeriet Sagene Bryggeri vill öka varumärkeskännedomen på den svenska marknaden. Vi började med en one-pager i Squarespace.

Långsiktigt kommunikationsarbete har tagit Easy-Laser från utmanare till världsledande

Strategi

"Ett helt nytt sätt för oss att kommunicera", säger Easy-Lasers vd. Och resultaten har inte låtit vänta på sig. Så här gick vi tillväga.

Noggrant förarbete gav Strivo en innehållsrik och användarvänlig site

Webbplats

Projektet startade med ett noggrant förarbete i form av en förstudie och nulägesanalys över den befintliga webbplatsen. Resultatet blev en användarvänlig webbplats med Umbraco CMS, som trots komplexitet och mycket innehåll upplevs lättnavigerad för både redaktör och besökare.

En skalbar e-handel med plats för inspirerande innehåll åt Huski Wear

E-handel

Outdoor-varumärket Huski Wear startade e-handel med hjälp av Litium commerce. Från barmark till välpistad lagom till vintersäsongen.