Aktuellt

Det du vet att du vill ha. Plus det du inte visste att du behövde.

Den digitala arenan och kommunikationsmarknaden är så komplex att ingen enskild person kan ha full överblick. Ingen enskild medarbetare hos oss heller, utan det är tillsammans som gäller.

Varje företag har sitt eget specifika behov av digital kompetens. Mardi Gras har därför ett omfattande erbjudande där vi samlar expertis och skräddarsyr unika lösningar för unika kunder. Som experter på digital försäljning kommer vi att ge dig förslag på både det du vet att du vill ha – och det du inte visste att du behövde.

2024-04-10 | Simon Syrén, Creative Director

Satsa på digital räckvidd

Nyhet, Insikter

Alla vill nå ut, men få vet hur. Våga konvertera din marknadsföring till digitala kanaler.

2024-04-08 | Fanny Hadd, Marketing Intern

Välkomna, Hoss Agency!

Nyhet

Vi är så glada över vårt nya samarbete med Hoss Agency! 

2024-04-05 | Peter Elvemo, Insights & Communication Manager

23 april: Så når du ut med hjälp av förtjänad media

Event

Under Mardi Gras Mornings #15 kommer vi prata om hur företag kan få sin berättelse att exponeras i både nya och traditionella kanaler.

2024-03-21 | Fanny Hadd, Marketing Intern

Marknadsföring spelar en avgörande roll i en lågkonjunktur

Nyhet

Under MGM #14 valde vi att lyfta ett ämne vi berört tidigare men som behöver uppmärksammas på nytt.

2024-03-15 | Fanny Hadd, Marketing Intern

Välkomna, Nordic Drives Group!

Nyhet

Vi är glada över att kunna berätta om vårt nya samarbete med Nordic Drives Group!

2024-02-29 | Fanny Hadd & Hanna Gumabon, Marketing Interns

19 mars: Marknadsföring i lågkonjunktur del 2

Event

Under Mardi Gras Mornings #14 lyfter vi ett ämne vi pratat om tidigare - att våga göra annorlunda och våga satsa på marknadsföring i lågkonjunktur.

2024-02-13 | Peter Elvemo, Insights & Communication Manager

Årets Semla 2024: KW Parts

Nyhet

Årets Semla kommer i 4 miljoner delar. Genom en B2C-kundupplevelse har årets pristagare skapat en framtidssäkrad B2B-handel.

2024-01-30 | Fanny Hadd, Marketing Intern

Så når du kundens förväntningar med Unified Commerce

Nyhet

Under Mardi Gras Mornings #13 förklarade vi vikten av en enhetlig köpupplevelse och möjligheterna med Unified Commerce.

2024-01-04 | Peter Elvemo Insights & Communications Manager

Emmie Jönsson: 23 dagar av på riktigt

Nyhet

Min tid på praktiken har gett mig det jag önskat. En chans att få prova på det jag snart pluggat i tre år, innan jag ska ut i det på riktigt.

2024-01-05 | Peter Elvemo Insights & Communications Manager

Natalie Halléni: Ett steg från kursmaterial till arbetsliv

Nyhet

Jag var minst sagt nervös för hur det skulle gå till i praktiken när perioden skulle starta. Förhoppningen var stor. Jag ville veta allt.

2023-12-21 | Peter Elvemo, Insights & Communications Manager

Nordic Coffee Fest uppmärksammat i media

PR

I slutet av februari invigs den första upplagan av Nordens största kaffefestival. Redan nu har uppladdningen börjat.

2023-12-14 | Peter Elvemo, Insights & Communications Manager

23 januari: Unified Commerce och digital handel inom B2B

Event

Framtidens handel är sömlös och plattforms-oberoende. Under Mardi Gras Mornings #13 pratar vi Unified Commerce.

2023-12-08 | Ida Berglund, Project Manager

Kundresan B2B – så funkar den

Nyhet

Så klart finns det en kundresa även inom B2B. På Mardi Gras Morning #12 grottade vi ner oss i hur den kan se ut, varför du ska kartlägga den och hur den påverkar din webbplats.

2023-11-02 | Ida Berglund, Project Manager

28 november: B2B-kundresan – så skiljer den sig från B2C

Event

Dags för Mardi Gras Mornings #12! Tisdagen den 28 november presenterar vi ett strukturerat arbetssätt för att driva tillväxt inom B2B.

2023-10-31 | Ida Berglund, Project Manager

Tillgänglighet – Digital närvaro som inkluderar alla

Nyhet

Under Mardi Gras Mornings #11 redde vi ut hur affären kan utvecklas genom teknisk SEO, användarupplevelsen och klarspråk – som verktyg för att öka tillgängligheten.

2023-10-30 | Frida Krantz, Digital Media Specialist

Fem insikter om konvertering från Conversion Jam 2023

Event, Insikter

Har du koll på konverteringsoptimering? Det har vi! Och här är fem insikter som vi tog med oss från Conversion Jam 2023.

2023-10-11 | Peter Elvemo, Insights & Communications Manager

Mardi Gras skriver under Klimatlöftet 2030

Nyhet

Ska vi nå klimatmål behöver alla göra sitt. Som i ett led i ett större hållbarhetarbete har därför Mardi Gras valt att skriva under Klimatlöftet med ambitionen om en fossilfri region 2030.

2023-10-10 | Ida Berglund, Project Manager

24 oktober: Krångla inte till det. Dags att satsa på tillgänglighet!

Event

En tillgänglig webbplats ökar möjligheterna att göra affärer. Lär dig ta bort friktion med teknisk SEO, nyttan med enkelt språk och kopplingen mellan UX och tillgänglighet.

2023-09-27 | Peter Elvemo, Insights & Communications Manager

Efter PR-insatsen: Vår kund MVB nominerat till Nordic PR Awards

PR

Hösten 2022 valde de att satsa på PR. Ett år senare är byggbolaget MVB nominerat till Nordic PR Awards 2023 för sin förmåga att uppvisa en mätbar positiv effekt av sitt PR-arbete.

2023-09-18 | Jennie Eriksson, Content Strategist

Så tar du kontroll över din personuppgiftshantering

Nyhet

Mardi Gras Mornings #10 var en liten lektion i GDPR, cookies och hur du tar kontroll över din personuppgiftshantering.

2023-09-11 | Ida Berglund, Project Manager

Stor tillväxtpotential på de digitala marknadsplatserna

E-handel

Svenska modevarumärken har stora möjligheter att växa på digitala marknadsplatser som Amazon och Zalando. Verktygen finns redan där, och det är inte svårt att komma i gång.

2023-08-18 | Ida Berglund, Project Manager

12 september: GDPR ger miljonkonsekvenser

Event

Juristen Madhusha Silva från DirSys pratar cookielagstiftning, nuläget kring GDPR och hur man slipper miljoner i böter genom att följa lagarna.

2023-06-20 | Einar Yamaga Korpus, Senior Copywriter

Tillgänglig kommunikation och klarspråk är en demokratifråga

Världen omkring oss ska vara tillgänglig för alla. Det är en demokratifråga. Och det gäller även kommunikationen.

2023-06-16 | Jennie Eriksson, Content Strategist

Digital handel ett viktigt konkurrensverktyg inom B2B

Event

På vårens sista frukostföreläsning presenterade Rasmus Hellman från Litium findings från Litiums senaste undersökning om B2B-handeln i Norden.

2023-05-31 | Peter Elvemo, Insights & Communication Manager

Företag använder endast 42 procent av sin MarTech-stack

Marketing Technology

MarTech växer. Men samtidigt utnyttjar företagen mindre av än hälften av systemens funktioner. Det visar en undersökning från amerikanska Gartner.

2023-06-01 | Jennie Eriksson, Content Strategist

Mardi Gras Mornings 13 juni: Hitta rätt strategi och taktik för din B2B-försäljning 2023

Event

Seyamak Arkannia från Litium presenterar färska rön och lärdomar om läget inom B2B-försäljning och vi snackar strategier och taktik för 2023.

2023-05-26 | Ebba Ohlson, Praktikant

Från teori till praktik – 9 veckor senare

Nyhet

Ebba Ohlson har precis avslutat 9 veckors praktik på Mardi Gras. Så här sammanfattar hon sin tid hos oss.

2023-05-15 | Jennie Eriksson, Content Strategist

Hållbarhetskommunikation – gör det ordentligt eller låt bli

Event

Mardi Gras Mornings #8 handlade om hur man kommunicerar om hållbarhet på ett både legalt och effektivt sätt. Det är inte helt enkelt visar det sig.

2023-04-24 | Jennie Eriksson, Content Strategist

Mardi Gras Mornings 9 maj: Hållbarhet i kommunikationen

Event

Denna morgon gästas vi av Erik Ullberg, advokat och managing parter på Wistrand Advokatbyrå. Anmäl dig här.

2023-04-20 | Jennie Eriksson, Content Strategist

Framtidens handel kommer ske på digitala marknadsplatser

Nyhet

Mardi Gras Mornings #7 ägnades åt marknadsplatser och vilken roll de kommer spela i framtidens digitala handel. Huvudrollen, om man får tro morgonens föreläsare.

2023-04-06 | Jennie Eriksson, Content Strategist

Mardi Gras Mornings 18 april: Varför marknadsplatser?

Event

Martin Kössler och Henrik Klintenberg delar med sig av kunskaper, erfarenheter och tips på hur du kan göra marknadsplatser till en lyckad del av din affärsstrategi.

2023-03-20 | Peter Elvemo, Insights & Communication Manager

Spara inte på marknadsföringen i lågkonjunktur

Nyhet

På sjätte upplagan av Mardi Gras Mornings avhandlades marknadsföring i lågkonjunktur. Hur ska man göra? Vad säger forskningen?

2024-03-21 | Simon Syrén, Communication Strategist

Hur ska man som marknadsförare agera i en lågkonjunktur?

Strategi

Att hålla tillbaka är sällan rätt svar har det visat sig. Simon Syrén ger sina bästa lästips till dig som vill ha fakta och lära av historien.

2023-03-08 | Peter Elvemo, Insights & Communication Manager

Mardi Gras på JS World Conference i Amsterdam — “Allting går snabbare"

Nyhet

45 talare. Tusentals besökare. Allt med fokus på Javascript när Mardi Gras senior frontend developer var på plats i Amsterdam för den årliga JS World Conference 2023.

2023-03-01 | Peter Elvemo, Insights & Communication Manager

Uppmaningen till B2B-företagen: lyssna på forskningen

Nyhet

Det finns forskning inom marknadsföring — lyssna på den. Det säger Henrik Björklund, vd för Mardi Gras, som med fokus på tillväxt inom B2B bjöd in till den femte upplagan av Mardi Gras Morning under sista tisdagen i februari.

2023-03-01 | Jennie Eriksson, Content Strategist

Mardi Gras Mornings 14 mars: Marknadsföring i lågkonjunktur

Event

Det går inte att bromsa sig ur en uppförsbacke! Simon Syrén och Mikael Terner från EasyLaser ger sina bästa tips om hur du bör ta dig an marknadsföring i en lågkonjunktur.

2023-02-21 | Peter Elvemo, Insights & Communication Manager

Årets semla 2023: Verman

Nyhet

Årets Semla är glutenfri. Eller inte. Med produkter som Gluten Go och Lactrase har årets mottagare visat både oss och marknaden att matbaserade högtider är till för alla typer av magar. Vi på Mardi Gras säger grattis till årets mottagare av Årets Semla: Verman.

2023-02-10 | Jennie Eriksson, Content Strategist

Mardi Gras Mornings 28 februari: Marknadsföring som tillväxtmotor inom B2B

Event

Den här Mardi Gras-morgonen ägnar vi åt att beskriva och exemplifiera vad forskningen säger om hur tillväxt i B2B-företag skapas, och hur det kan ta sig ut i strategi och taktik.

2023-01-19 | Peter Elvemo, Insights & Communication Manager

MGM#4: Framtidens hemsidor byggs i moduler

Nyhet

Bygg din hemsida i mindre fristående delar och satsa på Headless lösning. Först då gör du din webb stabil, snabbare och framför allt framtidssäkrad.

2023-01-17 | Peter Elvemo, Insights & Communication Manager

Mardi Gras nominerad till Årets Byrå 2023

Nyhet

Mardi Gras kan bli utsedd till bäst i Sverige. Det står klart när de nominerade för “Årets byrå” 2023 presenterades.

2021-05-10 | Simon Syrén, Communication Strategist

Här är facit om marknadsföring i lågkonjunktur

Insikter

I början av covid-pandemin syntes ett välkänt mönster: företag började skära i eller helt strypa sin marknadsföringsbudget. Men är det så klokt? Vad kan vi lära av vår historia?

2021-12-19 | Einar Yamaga Korpus, Senior Copywriter

Vem är kreatör, egentligen?

Insikter

Den frågan ställer Mardi Gras copywriter Einar Korpus och gräver djupare i den nya kreativitet som kommer ur de nya, digitala förutsättningarna.

2022-11-25 | Peter Elvemo, Insights & Communication Manager

Undersökning Göteborgsregionens vd:ar om 2023

Nyhet

Vi har gjort en undersökning om vad Göteborgs vd:ar tycker om framtida utmaningar och möjligheter. Vilka är de största prioriteringarna? Vilka kompetenser behövs? Och kommer företagen att rekrytera? Det är några av frågorna som besvaras i rapporten som du kan ladda ner här.

2022-11-09 | Jennie Eriksson, Content Strategist

“Våga vägra magkänsla” var uppmaningen på tredje upplagan av Mardi Gras Mornings

Nyhet

Katarina Åkesson och Peter Elvemo från Mardi Gras Insights-grupp bjöd på sina bästa tips om hur man gör en riktigt bra undersökning. Och så fick gästerna delta i en liten undersökning också.

2022-10-25 | Jennie Eriksson, Content Strategist

Frukostföreläsning 8 november: Våga vägra magkänsla!

Event

På Mardi Gras Morning #3 den 8 November 2022 föreläser Katarina Åkesson och Peter Elvemo från Mardi Gras Insights om hur du med hjälp av undersökningar slutar anta, tar mer pålästa beslut och därmed når bättre resultat.

2023-01-10 | Jennie Eriksson, Content Strategist

Mardi Gras Mornings 17 januari 2023: Framtidssäkra din webb/e-handel med kunden i centrum

Event

På Mardi Gras Mornings #4 den 17 januari pratar Mardi Gras Robert Niklasson och Henrik Klintenberg om composable, headless och vägen till en framtidssäkrad webb/e-handel

2022-09-20 | Jennie Eriksson, Content Strategist

Frukostföreläsning om kontextuell marknadsföring utan persondata

Event

På Mardi Gras Mornings #2 den 4 oktober 2022 får vi besök av Philip Örtegren från Kobler som föreläser om hur du kan marknadsföra digitalt utan att använda dig av persondata, så kallad kontextuell marknadsföring.

2022-09-07 | Peter Elvemo, Insights & Communication Manager

Välbesökt premiär för Mardi Gras Mornings

Nyhet

Vår första upplaga av Mardi Gras Mornings blev en välbesökt tillställning. En frukostföreläsning där Niklas Gustavsson pratade om Marketing Technology för ett 40-tal morgonpigga marknadsförare på Jazzhuset i Göteborg. Bland annat om hur kundresan kan förbättras och explosionen av antalet marknadsföringssystem.

2022-08-23 | Jennie Eriksson, Content Strategist

Frukostföreläsning om MarTech och vägen till fungerande ekosystem för marknadsföring

Event

På Mardi Gras Mornings #1 den 6 september 2022 föreläser vår branschexpert Niklas Gustavsson om Marketing Technology. Du får tips på hur du undviker de vanligaste fallgroparna och om vägen till välfungerande ekosystem för marknadsföring.

2022-09-01 | Peter Elvemo, Insights & Communication Manager

Mardi Gras storsatsar på MarTech – värvar branschexpert

Pressmeddelande

Mardi Gras breddar erbjudandet och storsatsar på Marketing Technology. Ny affärsområdesansvarig är branschexperten Niklas Gustavsson med över 15 års erfarenhet som föreläsare och författare inom Marketing Automation och Datadriven marknadsföring.

2022-03-01 | Mardi Gras

Mardi Gras Digital + Right Thing united = ett ännu FETARE kommunikationserbjudande

Nyhet

På självaste fettisdagen, mardi gras, gick digitalbyrån Mardi Gras Digital ihop med kommunikationsbyrån Right Thing united och bildade fullservicebyrån Mardi Gras. Ett ännu fetare kommunikationserbjudande helt enkelt.

Kontakta oss

Har du frågor och funderingar om digital försäljning eller någonting annat? Hör av dig!