Aktuellt

Det du vet att du vill ha. Plus det du inte visste att du behövde.

Den digitala arenan och kommunikationsmarknaden är så komplex att ingen enskild person kan ha full överblick. Ingen enskild medarbetare hos oss heller, utan det är tillsammans som gäller.

Varje företag har sitt eget specifika behov av digital kompetens. Mardi Gras har därför ett omfattande erbjudande där vi samlar expertis och skräddarsyr unika lösningar för unika kunder. Som experter på digital försäljning kommer vi att ge dig förslag på både det du vet att du vill ha – och det du inte visste att du behövde.

2023-11-02 | Ida Berglund, Project Manager

28 november: B2B-kundresan – så skiljer den sig från B2C

Event

Dags för Mardi Gras Mornings #12! Tisdagen den 28 november presenterar vi ett strukturerat arbetssätt för att driva tillväxt inom B2B.

2023-10-31 | Ida Berglund, Project Manager

Tillgänglighet – Digital närvaro som inkluderar alla

Nyhet

Under Mardi Gras Mornings #11 redde vi ut hur affären kan utvecklas genom teknisk SEO, användarupplevelsen och klarspråk – som verktyg för att öka tillgängligheten.

2023-10-30 | Frida Krantz, Digital Media Specialist

Fem insikter om konvertering från Conversion Jam 2023

Event, Insikter

Har du koll på konverteringsoptimering? Det har vi! Och här är fem insikter som vi tog med oss från Conversion Jam 2023.

2023-10-11 | Peter Elvemo, Insights & Communications Manager

Mardi Gras skriver under Klimatlöftet 2030

Nyhet

Ska vi nå klimatmål behöver alla göra sitt. Som i ett led i ett större hållbarhetarbete har därför Mardi Gras valt att skriva under Klimatlöftet med ambitionen om en fossilfri region 2030.

2023-10-10 | Ida Berglund, Project Manager

24 oktober: Krångla inte till det. Dags att satsa på tillgänglighet!

Event

En tillgänglig webbplats ökar möjligheterna att göra affärer. Lär dig ta bort friktion med teknisk SEO, nyttan med enkelt språk och kopplingen mellan UX och tillgänglighet.

2023-09-27 | Peter Elvemo

Efter PR-insatsen: Vår kund MVB nominerat till Nordic PR Awards

PR

Hösten 2022 valde de att satsa på PR. Ett år senare är byggbolaget MVB nominerat till Nordic PR Awards 2023 för sin förmåga att uppvisa en mätbar positiv effekt av sitt PR-arbete.

2023-09-18 | Jennie Eriksson, Content Strategist

Så tar du kontroll över din personuppgiftshantering

Nyhet

Mardi Gras Mornings #10 var en liten lektion i GDPR, cookies och hur du tar kontroll över din personuppgiftshantering.

2023-09-11 | Ida Berglund, Project Manager

Stor tillväxtpotential på de digitala marknadsplatserna

E-handel

Svenska modevarumärken har stora möjligheter att växa på digitala marknadsplatser som Amazon och Zalando. Verktygen finns redan där, och det är inte svårt att komma i gång.

2023-08-18 | Ida Berglund, Project Manager

12 september: GDPR ger miljonkonsekvenser

Event

Juristen Madhusha Silva från DirSys pratar cookielagstiftning, nuläget kring GDPR och hur man slipper miljoner i böter genom att följa lagarna.

2023-06-20 | Einar Yamaga Korpus, Senior Copywriter

Tillgänglig kommunikation och klarspråk är en demokratifråga

Innehåll

Världen omkring oss ska vara tillgänglig för alla. Det är en demokratifråga. Och det gäller även kommunikationen.

2023-06-16 | Jennie Eriksson, Content Strategist

Digital handel ett viktigt konkurrensverktyg inom B2B

Event

På vårens sista frukostföreläsning presenterade Rasmus Hellman från Litium findings från Litiums senaste undersökning om B2B-handeln i Norden.

2023-05-31 | Peter Elvemo, Insights & Communication Manager

Företag använder endast 42 procent av sin MarTech-stack

Marketing Technology

MarTech växer. Men samtidigt utnyttjar företagen mindre av än hälften av systemens funktioner. Det visar en undersökning från amerikanska Gartner.

Kontakta oss

Har du frågor och funderingar om digital försäljning eller någonting annat? Hör av dig!