Den digitala arenan och kommunikationsmarknaden är så komplex att ingen enskild person kan ha full överblick. Ingen enskild medarbetare hos oss heller, utan det är tillsammans som gäller. Varje företag har sitt eget specifika behov av digital kompetens. Mardi Gras har därför ett omfattande erbjudande där vi samlar expertis och skräddarsyr unika lösningar för unika kunder. Som experter på digital försäljning kommer vi att ge dig förslag på både det du vet att du vill ha – och det du inte visste att du behövde.
Det du vet att du vill ha. Plus det du inte visste att du behövde.

Vem är kreatör, egentligen?
Den frågan ställer Mardi Gras copywriter Einar Korpus och gräver djupare i den nya kreativitet som kommer ur de nya, digitala förutsättningarna.

Vad var det vi sa Här är facit om marknadsföring i lågkonjunktur (igen)
I början av covid-pandemin syntes ett välkänt mönster: företag började skära i eller helt strypa sin marknadsföringsbudget. Men är det så klokt? Vad kan vi lära av vår historia?

Mardi Gras storsatsar på MarTech – värvar branschexpert
Mardi Gras breddar erbjudandet och storsatsar på Marketing Technology. Ny affärsområdesansvarig är branschexperten Niklas Gustavsson med över 15 års erfarenhet som föreläsare och författare inom Marketing Automation och Datadriven marknadsföring.

Frukostföreläsning om MarTech och vägen till fungerande ekosystem för marknadsföring
På Mardi Gras Mornings #1 den 6 september 2022 föreläser vår branschexpert Niklas Gustavsson om Marketing Technology. Du får tips på hur du undviker de vanligaste fallgroparna och om vägen till välfungerande ekosystem för marknadsföring.

Välbesökt premiär för Mardi Gras Mornings
Vår första upplaga av Mardi Gras Mornings blev en välbesökt tillställning. En frukostföreläsning där Niklas Gustavsson pratade om Marketing Technology för ett 40-tal morgonpigga marknadsförare på Jazzhuset i Göteborg. Bland annat om hur kundresan kan förbättras och explosionen av antalet marknadsföringssystem.

Mardi Gras Digital + Right Thing united = ett ännu fetare kommunikationserbjudande
På självaste fettisdagen, mardi gras, gick digitalbyrån Mardi Gras Digital ihop med kommunikationsbyrån Right Thing united och bildade fullservicebyrån Mardi Gras. Ett ännu fetare kommunikationserbjudande helt enkelt.

Frukostföreläsning om kontextuell marknadsföring utan persondata
På Mardi Gras Mornings #2 den 4 oktober 2022 får vi besök av Philip Örtegren från Kobler som föreläser om hur du kan marknadsföra digitalt utan att använda dig av persondata, så kallad kontextuell marknadsföring.

Frukostföreläsning 8 november: Våga vägra magkänsla!
På Mardi Gras Morning #3 den 8 November 2022 föreläser Katarina Åkesson och Peter Elvemo från Mardi Gras Insights om hur du med hjälp av undersökningar slutar anta, tar mer pålästa beslut och därmed når bättre resultat. Våga vägra magkänsla!

Mardi Gras Mornings 17 januari 2023: Framtidssäkra din webb/e-handel med kunden i centrum
På Mardi Gras Mornings #4 den 17 januari pratar Mardi Gras Robert Niklasson och Henrik Klintenberg om composable, headless och vägen till en framtidssäkrad webb/e-handel

“Våga vägra magkänsla” var uppmaningen på tredje upplagan av Mardi Gras Mornings
Katarina Åkesson och Peter Elvemo från Mardi Gras Insights-grupp bjöd på sina bästa tips om hur man gör en riktigt bra undersökning. Och så fick gästerna delta i en liten undersökning också.

Undersökning Göteborgsregionens vd:ar om 2023
Vi har gjort en undersökning om vad Göteborgs vd:ar tycker om framtida utmaningar och möjligheter. Vilka är de största prioriteringarna? Vilka kompetenser behövs? Och kommer företagen att rekrytera? Det är några av frågorna som besvaras i rapporten som du kan ladda ner här.

Mardi Gras nominerad till Årets Byrå 2023
Mardi Gras kan bli utsedd till bäst i Sverige. Det står klart när de nominerade för “Årets byrå” 2023 presenterades.