Aktuellt

Insikter och senaste nytt om allt som rör digital försäljning – varumärke, kommunikation, webbplatser, e-handel, reklam, PR, betald räckvidd, undersökningar och mer. Prenumera på Mardi Gras Mail, vårt nyhetsbrev, så missar du inget.
  • Äldst först
  • Nyast först
  • Titel A till Z
  • Titel Z till A

2025-10-31 | Charles Lundberg Karlsson, Copywriter Intern

Digitala gap i B2B-företags webbnärvaro – och hur de blir tillväxtpotentialer

Insikter

Ny forskning visar att 80 procent av dagens B2B-kunder förväntar sig en smidig checkout, lika smidig som vid B2C-affärer. Erbjuder du inte den möjligheten, så går kunden vidare till konkurrenten. En dynamisk, skalbar plattform där systemen samspelar är avgörande för att behålla kunden och upptäcka digitala gap i tid. Under Mardi Gras Mornings #24 delade tre experter sina insikter kring hur digitala gap kan omvandlas från riskfaktorer till tillväxtpotentialer.

2025-10-17 | Charles Lundberg Karlsson, Copywriter Intern

Kommunikation för att skapa opinion i hållbarhetsfrågor

Insikter

I en tid där ekonomisk och geopolitisk oro fyller våra flöden, tenderar hållbarhetsfrågor att tappa sitt fäste på agendan. Samtidigt blir behovet av en hållbar omställning allt mer akut när världen omkring oss utarmas. Under Mardi Gras Morning #23 delade fyra hållbarhetsexperter sina insikter om hur kommunikation kan driva förändring och påverka makthavare. Här följer en sammanfattning av en intensiv och givande morgon.

Henrik Björklund pratar inför publiken på Mardi Gras Mornings #22

2025-09-12 | Charles Lundberg Karlsson, Copywriter Intern

Potentialer och risker inom B2B-marknadsföring

Insikter

Fem experter från Mardi Gras delar insikter om vanliga missar inom B2B-marknadsföring – från räckvidd och innehållsstrategi till AI och digital försäljning. Här är tipsen som hjälper dig skapa verklig effekt.

2025-09-09 | Fanny Runheim, Marketing Coordinator

Mardi Gras Mornings 28 oktober: Digitala gap i B2B-företags webbnärvaro - och hur de blir tillväxtpotentialer

Event

Hur B2B-företag kan vända digitala gap till tillväxt genom bättre köpupplevelser, smidigare köpflöden och ökad lojalitet – något Mardi Gras och DynamicWeb kommer dela med sig av på nästa Mardi Gras Mornings.

2025-09-09 | Peter Elvemo, Insights & Communications Manager

Mardi Gras Mornings 14 oktober: Kommunikation för att skapa opinion i hållbarhetsfrågor

Event

Möt WIN WIN Gothenburg Sustainability Award 2025-pristagarna Domingo Peas och Juan Pierre och få konkreta tips för att skapa engagemang och påverka beslutsfattare.

2025-08-15 | Fanny Runheim, Marketing Coordinator

Mardi Gras Mornings 9 september: Potentialer och risker inom B2B-marknadsföring

Event

Det digitala B2B-landskapet förändras snabbt, och taktiken måste hänga med. AI, nya sökbeteenden och fler beslutsfattare i köpprocessen förändrar spelplanen. Mardi Gras experter delar sina konkreta spaningar och insikter för hur du kan vinna affärer och ligga steget före inför hösten och 2026.

2025-07-31 | Frida Krantz, Digital Media Specialist

Varför ska företag satsa på SEO och SEM?

Innehåll
Medieköp

Snabb effekt med SEM eller långsiktigt värde med SEO – eller en kombination? Vår Digital Media Specialist Frida berättar varför företag ska satsa på båda två.

2025-07-24 | Katarina Åkesson, Account Director Insights

Varför ska företag genomföra undersökningar?

Undersökning

När beslut grundas i data istället för magkänsla blir det lättare att enas, prioritera rätt och nå resultat. Undersökningar ger insikter som skapar trygghet och träffsäkerhet.

2025-07-17 | Fredrik Ahlberk, Art Director

Varför ska företag satsa på bra design?

Design

Bra design börjar med en genomtänkt grund – men för att verkligen nå fram krävs också att det grafiska uttrycket anpassas till sammanhanget. Art Director Fredrik Ahlberk förklarar varför stark visuell kommunikation måste vara tydlig, funktionell och flexibel.

2025-07-10 | Felicia Christenson, Digital Media Specialist

Varför ska företag vara på TikTok?

Medieköp

När både användarantalet samt åldersdemografin ökar blir TikTok en allt mer inflytelserik plattform för marknadsföring av ett företag. Mardi Gras Digital Media Specialist Felicia Christenson förklarar varför fler organisationer ska öka sin närvaro hur de ska resonera kring sitt innehåll.

2025-06-19 | Isabelle Nyberg, Innehållsstrateg

Varför ska företag ha en innehållsstrategi?

Innehåll

En innehållsstrategi sätter ramarna för kommunikationen och hjälper dig nå rätt målgrupp med rätt budskap. Mardi Gras Innehållsstrateg, Isabelle Nyberg, förklarar varför en tydlig strategi är grunden för effektiv och resurseffektiv marknadsföring.

2025-06-13 | Fanny Runheim, Marketing Coordinator

Fem ofta missade potentialer inom B2B-marknadsföring

Insikter

Fem experter från Mardi Gras delar insikter om vanliga missar inom B2B-marknadsföring – från räckvidd och innehållsstrategi till AI och digital försäljning. Här är tipsen som hjälper dig skapa verklig effekt.