Mardi Gras Mornings 13 juni: Hitta rätt strategi och taktik för din B2B-försäljning 2023
2023-06-01 |
Det här eventet har redan ägt rum.
Förändringen av köpbeteenden har smittat av sig från konsument till professionellt köpta produkter och tjänster med full kraft. Kunderna förväntar sig idag i princip lika välfungerande digitala kanaler av det lilla industriföretaget som av den stora klädkedjan. Det är en utmaning för de flesta, oavsett om man ser en offertförfrågan eller ett komplett köp som slutmålet för den digitala köpresan.
13 juni kommer Seyamak Arkannia, Digitalisation & Commerce Specialist på Litium till oss för att tolka innehållet och slutsatserna i Litiums omfattande årliga undersökning av status och lärdomar i de nordiska B2B-företagens arbete med att få den digitala affären att flyga. Undersökningen brukar beskrivas som ett av de viktigaste underlagen för strategiska beslut om digitala satsningar inom svensk industri.
Efter Seyamaks dragning står en panel av experter på digital försäljning och kommunikation redo för frågor och fortsatt diskussion. Vi hoppas på ett givande samtal om möjligheter och utmaningar kring insatser för att den digitala miljön, ihop med den traditionella säljkåren, ska bidra med tillväxt, till exempel
- kundresan som arbetsverktyg för att förenkla för köparen,
- hur man skapar räckvidd i de externa digitala kanalerna 2023,
- personalisering och hur man möter varje besökare utifrån dennes behov och
- hur man sätter rätt förväntningar och mäter rätt saker.
Hjärtligt välkommen!
När, var, hur
Tid: 13 juni, 2023 kl. 07:30-09:00
07:30 Frukost och mingel
07:45 Föreläsning
08:45 Diskussion och frågor
09:00 Avslutning
Plats: Mardi Gras Digital, Erik Dahlbergsgatan 3 (gamla Jazzhuset), Göteborg. Närmaste hållplats är Vasaplatsen.
Det här eventet går endast att delta i på plats😊 Antalet platser är begränsat så anmäl dig så fort du kan.
Mer om Seyamak
Seyamak Arkannia är specialiserad inom digital handel och affärsutveckling och jobbar främst med storskaliga digitaliseringsprojekt och implementering av komplexa e-handelslösningar inom både B2B och B2C i Norden. Han har hjälpt flera internationella organisationer att navigera digitaliseringsprocessen, såväl externt som internt, genom att hantera stakeholders, affärsanalys och kravställning.
Fortsatt läsning

2024-05-30 | Carina Sundqvist, Marketing Intern
Användarupplevelsen är avgörande för affärer inom B2B
Trenden är tydlig att kunden tar med sig sina konsumentförväntningar till jobbet. Detta rymmer en outnyttjad potential.

2023-06-16 | Jennie Eriksson, Content Strategist
Digital handel ett viktigt konkurrensverktyg inom B2B
På vårens sista frukostföreläsning presenterade Rasmus Hellman från Litium findings från Litiums senaste undersökning om B2B-handeln i Norden.

En framtidssäkrad systemarkitektur och ny design
Med ett imponerande sortiment på över fyra miljoner produkter och snabba leveranser över hela Europa, har KW Parts etablerat sig som en oöverträffad aktör. KW vände sig till oss för att framtidssäkra och optimera sitt digitala ekosystem, vilket vi nu