Mardi Gras Mornings 28 februari: Marknadsföring som tillväxtmotor inom B2B
2023-02-10 |
Det här eventet har redan ägt rum.
LinkedIn har finansierat forskning på det här området under några år. I arbetet har man också fått tillgång till en databas av framgångsrik marknadsföring byggd av IPA (The Institute of Practitioners in Advertising), den brittiska motsvarigheten till Sveriges Kommunikationsbyråer. Mardi Gras strategiteam har använt de här rönen som fundament för arbetet åt våra kunder under några år.
Den här morgonen tar Henrik Björklund – vår vd och författare till två böcker på ämnet – med oss på en resa genom fem principer för långsiktig tillväxt, kryddad med anekdoter och exempel från verkligheten.
Vår förhoppning är att du när du lämnar föreläsningen ska se på B2B-marknadsföring med lite nya ögon och få med dig tankar hem som finns anledning att pröva också i din verksamhet.
Välkommen!
Tid: 28 februari, 2023 kl. 07:30-09:00
07:30 Frukost och mingel
07:45 Föreläsning
08:45 Diskussion och frågor
09:00 Avslutning
Plats: Mardi Gras Digital, Erik Dahlbergsgatan 3 (gamla Jazzhuset), Göteborg. Närmaste hållplats är Vasaplatsen.
Det här eventet går endast att delta i på plats😊 Antalet platser är begränsat så anmäl dig så fort du kan.
Mer om Henrik
Henrik Björklund är Mardi Gras vd, samt föreläsare och författare inom digital kommunikation. Han pratar gärna om marknadskommunikation, försäljning och digital teknik.
Fortsatt läsning

Case
En innovativ kampanj för varumärkesutveckling
MVB kom till Mardi Gras och sökte efter en kreativ lösning för att synas som en mångsidig aktör inom byggsektorn och öka sin varumärkeskännedom.

Case
Långsiktigt kommunikationsarbete har tagit Easy-Laser från utmanare till världsledande
"Ett helt nytt sätt för oss att kommunicera", säger Easy-Lasers vd. Och resultaten har inte låtit vänta på sig. Så här gick vi tillväga.

2023-12-08 | Ida Berglund, Project Manager
Kundresan B2B – så funkar den
Så klart finns det en kundresa även inom B2B. På Mardi Gras Morning #12 grottade vi ner oss i hur den kan se ut, varför du ska kartlägga den och hur den påverkar din webbplats.