Mardi Gras Mornings 28 februari: Marknadsföring som tillväxtmotor inom B2B

2023-02-10

Marknadsföring är inte en lika exakt vetenskap som matematik. Däremot finns det i dag betydligt mer forskning kring vad som fungerar än vad de flesta tror. Den här Mardi Gras-morgonen ägnar vi åt att beskriva och exemplifiera vad forskningen säger om hur tillväxt i B2B-företag skapas, och hur det kan ta sig ut i strategi och taktik.

Det här eventet har redan ägt rum.

LinkedIn har finansierat forskning på det här området under några år. I arbetet har man också fått tillgång till en databas av framgångsrik marknadsföring byggd av IPA (The Institute of Practitioners in Advertising), den brittiska motsvarigheten till Sveriges Kommunikationsbyråer. Mardi Gras strategiteam har använt de här rönen som fundament för arbetet åt våra kunder under några år.

Den här morgonen tar Henrik Björklund – vår vd och författare till två böcker på ämnet – med oss på en resa genom fem principer för långsiktig tillväxt, kryddad med anekdoter och exempel från verkligheten.

Vår förhoppning är att du när du lämnar föreläsningen ska se på B2B-marknadsföring med lite nya ögon och få med dig tankar hem som finns anledning att pröva också i din verksamhet.

Välkommen!

Tid: 28 februari, 2023 kl. 07:30-09:00

07:30 Frukost och mingel

07:45 Föreläsning

08:45 Diskussion och frågor

09:00 Avslutning


Plats
: Mardi Gras Digital, Erik Dahlbergsgatan 3 (gamla Jazzhuset), Göteborg. Närmaste hållplats är Vasaplatsen.

Det här eventet går endast att delta i på plats😊 Antalet platser är begränsat så anmäl dig så fort du kan.

Mer om Henrik

Henrik Björklund är Mardi Gras vd, samt föreläsare och författare inom digital kommunikation. Han pratar gärna om marknadskommunikation, försäljning och digital teknik.