Mardi Gras Mornings 9 maj: Hållbarhet i kommunikationen

2023-04-24

I takt med att hållbarhet och miljöfrågor hamnar längst upp på allt fler företags agenda vill också allt fler dra nytta av sitt miljöengagemang i marknadsföringen. Den här morgonen ger vi dig förutsättningarna för hur du skall resonera utifrån skärpta regler från EU, såväl som utifrån vad forskningen säger ger positiv effekt på resultatet. Kom på frukostföreläsning hos Mardi Gras 9 maj.

Det här eventet har redan ägt rum.

Alla behöver idag kommunicera kring sitt miljö- och hållbarhetsarbete. De flesta för att framstå som engagerade och ambitiösa. Några också för att direkt driva affärer utifrån sitt arbete.

Erik Ullberg, advokat och managing partner på Wistrand Advokatbyrå och Simon Syrén, kommunikationsstrateg på Mardi Gras förklarar vad lagar, regler och vårens nya EU-direktiv innebär, men också vad forskningen säger att det finns skäl att lägga resurser på ur ett effektperspektiv.

Du får med dig exempel från verkligheten – positiva såväl som negativa – och tips på hur du undviker konkreta risker för både lagbrott och så kallad greenwashing.

Mer konkret pratar vi om:

  • Grundläggande krav enligt marknadsföringslagstiftningen
  • Tillsyn, praxis och riktlinjer
  • Forskningen kring effekten av hållbarhetskommunikation
  • Tips på hur du begränsar risken för greenwashing

Hjärtligt välkommen!

Mer om Erik och Simon

Erik Ullberg

Erik har varit verksam på Wistrand Advokatbyrå sedan 2004. Parallellt med sin roll som Managing Partner arbetar Erik med rådgivning inom Wistrands IP/TMC-grupp med fokus på bland annat immaterialrätt, medie- och marknadsrätt samt dataskydd och integritet.

Simon Syrén

Simon är Mardi Gras kommunikationsstrateg. Han har jobbat med marknadsföring i över 35 år och har lång erfarenhet av såväl kreativt som strategiskt arbete. Forskning kring marknadskommunikation är ett av Simons favoritområden till glädje för både oss och våra kunder.