Mardi Gras skriver under Klimatlöftet 2030
2023-10-11 |

När regionfullmäktige i Västra Götaland 2017 antog Klimat 2030 var det i syfte att påskynda en omställning till en mer hållbar region. Tidigare i år togs beslutet att expandera projektet ytterligare med Klimatlöftet Företag för att även inkludera det västsvenska näringslivet.
Som ett led i företagets hållbarhetsarbete har Mardi Gras därför valt att skriva under det nyinstiftade initiativet.
Genom att underteckna Klimatlöftet vill Mardi Gras vara en aktiv del i Västra Götalands arbete med att minska utsläppen av växthusgaser med 80 procent från 1990-års nivå till år 2030 samt minska utsläppen av växthusgaser från västsvenskarnas konsumtion, oavsett var i världen de sker, med 30 procent jämfört med 2010 med målsättningen att vara fossilfri 2030. Initiativet sker i samarbete med Västsvenska Handelskammaren och Företagarna Västra Götaland och omfattar fem övergripande områden där varje deltagare har möjlighet att arbeta mot ett eller flera av 28 framtagna löften.
Henrik Björklund är vd för Mardi Gras:
- För att vi ska vara trovärdiga i vårt arbete och i våra rekommendationer till våra kunder måste vi leva som vi lär. Därför arbetar vi ständigt med att utveckla vårt interna hållbarhetsarbete och att minska vår påverkan på miljön. Vårt mål under 2023 är att grundligt kartlägga och analysera vårt företags klimatpåverkan så att vi kan sätta in insatser där de har störst effekt och att sätta långsiktiga mål som vi sedan följer upp. Vi bygger detta arbete inifrån och ut och integrerar våra mål i vår affärsplan.
Kontakta oss
Vill du ha hjälp med din kommunikation i hållbarhetsfrågor? Kontakta oss gärna.
Fortsatt läsning

2024-04-26 | Hanna Gumabon, Marketing Intern
Att navigera sig som företag i en värld där allt är PR
PR är mycket mer än bara medieutskick. Under MGM #15 pratade vi om hur företag kan använda PR för att effektivt nå ut.

2023-10-31 | Ida Berglund, Project Manager
Tillgänglighet – Digital närvaro som inkluderar alla
Under Mardi Gras Mornings #11 redde vi ut hur affären kan utvecklas genom teknisk SEO, användarupplevelsen och klarspråk – som verktyg för att öka tillgängligheten.

2023-05-15 | Jennie Eriksson, Content Strategist
Hållbarhetskommunikation – gör det ordentligt eller låt bli
Mardi Gras Mornings #8 handlade om hur man kommunicerar om hållbarhet på ett både legalt och effektivt sätt. Det är inte helt enkelt visar det sig.