Digitalisering för tjänsteföretag

Tre utmaningar du behöver ta grepp om
1. Kundnöjdhet
Att behålla kunder är minst lika viktigt som att hitta nya. Det finns inget som kan ersätta kraften i den fysiska mänskliga interaktionen genom tjänsteleveransen – men den behöver stödjas digitalt.
En genomtänkt B2B-kundresa, som följer hela kundlivscykeln, hjälper till att skapa värde i varje kontakt med ditt varumärke och kompletterar den fysiska upplevelsen. Med en stark digital närvaro, en tydlig och lättnavigerad webbplats och optimerad användarupplevelse kan du skapa en smidig och engagerande upplevelse för dina kunder.
Genom att analysera kundresan kan du hitta förbättringsområden och implementera lösningar som ökar både kundnöjdheten och chansen till återköp.
2. Konkurrenskraft
Som tjänsteföretag möter du ofta hård konkurrens – och det krävs mer än en bra tjänst för att sticka ut. Du behöver ett starkt varumärke. Med ett erbjudande som produceras när det konsumeras kan vem som helst påstå sig vara fantastisk. Då gäller det att med alla medel skapa trovärdighet och en genuin upplevelse av er som bolag.
Med hjälp av till exempel strategisk kommunikation, SEO och PR kan du positionera dig som expert inom ditt område och bygga förtroende hos både kunder och samarbetspartners.
En tydlig och trovärdig varumärkesidentitet, grundad i tydliga och kommunicerbara värderingar, gör det lättare att bli igenkänd – och vald – framför konkurrenterna.
3. Skapa tillväxt
Långa säljcykler är en utmaning för många tjänsteföretag.Att väcka intresse och få in leads är bara början – det gäller att med tålamod och över tid omvandla dem till lojala kunder.
När affären väl är igång ligger utmaningen ofta i att bredda samarbetet. Många kunder köper det de brukar – utan att reflekterar över att du också kan hjälpa dem med andra och närliggande behov. Det gäller att hitta smarta försäljningsstrategier som lyfter fram hela bredden i ditt erbjudande.
Genom att kombinera konverteringsoptimering, marketing automation och datadriven marknadsföring kan du skapa tillväxt som märks. Med rätt strategi på plats blir det lättare att få fler att säga ja – oftare.
Fördjupa dig
- Läs mer om kundresan inom B2B här
- Läs mer om strategi och digitalisering här
- Läs mer om din guide till konverteringsoptimering här
Varför välja Mardi Gras?
- Helhetsleverantör inom digitala tjänster med tillgång till spetskompetens
- Strategisk och operativ stöttning inom utveckling, kommunikation och marknadsföring
- Dokumenterad erfarenhet av att hjälpa grossistföretag nå sina mål
- Vi möter dig där du är idag och hjälper dig vidare
Tjänster för tjänsteföretag
- Webbutveckling och konfiguratorer
- UX och kartläggning av B2B-kundresan
- Grafisk design och varumärke
- SEO och PR
- Digital marknadsföring
- Social media-strategi och genomförande
Kontakt
Få hjälp med din digitala försäljning. Kontakta oss nu!
Case och exempel

Konverteringsoptimerad webbplats för Massoptimering
Massoptimering behövde ett omtag av sin befintliga webbplats. Projektet tog avstamp i en förstudie och konkurrentanalys som till slut mynnade ut i en konverteringsoptimerad site med sökordsoptimerat innehåll.

En innovativ kampanj för varumärkesutveckling
MVB kom till Mardi Gras och sökte efter en kreativ lösning för att synas som en mångsidig aktör inom byggsektorn och öka sin varumärkeskännedom.

Carco byter CMS för att upprätthålla säkerheten
Carco övergick till Squarespace för att säkra deras digitala närvaro. Det resulterade i en modern plattform som framhäver deras affärsidé, expertis och teamets fantastiska dynamik.