UX/UI-byrå i Göteborg – vi kan användarfokuserad webb
Sätt användarvänligheten i fokus
Det borde vara en självklarhet att användarens behov alltid kommer i första hand när det kommer till att bygga webbplats. Trots det är det inte helt ovanligt att företag utgår från interna önskemål. En hemsida ska inte bara finnas för sakens skull, den behöver också vara utformad på ett sätt som smidigt leder besökaren dit hen vill. Vi vet att användaranpassade hemsidor eller appar som utgår från besökarens informationsbehov skapar konvertering. Det är gamla nyheter.
Vi hjälper till med nya och befintliga webblösningar
Vi baserar vår UX-design på ett best practice-tänk och gedigen design-research där vi tar reda på vad användaren egentligen är i behov av.
Har du en befintlig produkt du vill ta tempen på? Ingen fara, vi kan hjälpa till med optimering genom A/B-testning, användartester och analys av besökarbeteenden från heatmaps. Allt för att du ska få insikter om hur din nuvarande webblösning kan förbättras.
Läs också: En framtidssäkrad webb för KW Parts med plats för 4 miljoner produkter
Design
Det finns ett helt batteri av best practice-tillvägagångssätt att angripa design på för att den ska vara mer användarvänlig. Vi har formgivare och designers som är kunniga inom UX/UI-designprinciper och har därför alltid denna aspekt i åtanke när de skapar prototyper och designar hemsidor.
Användartester
Det är lätt hänt att bli hemmablind när det kommer till sin egen webbplats eller app. Det som är helt logiskt för någon som är en van och återkommande besökare behöver inte alltid vara det för nya besökare. Genom att testa av din webbplats med hjälp av exempelvis användartester framkommer i regel en rad insikter och åtgärdspunkter som kan lyfta användarupplevelsen ytterligare ett snäpp.
A/B-testning
Det är lätt att gissa sig till att en förändring på webbplatsen är till det bättre. Men varför gissa när du kan göra ett A/B-test för att se om förändringen verkligen leder till den önskade effekten? Vi hjälper dig hela vägen med att identifiera vilka sidor som skulle må bra av A/B-testning, formulera hypoteser samt genomföra och analysera experimenten. Heja datadrivna beslut!
Besökarbeteende
Hur använder dina besökare egentligen webbplatsen? Det kan vi ta reda på genom att analysera heatmaps som visar hur besökarna har klickat och scrollat. Vi kan även samla in inspelningar på hur besökarna har rört sig runt på hemsidan för att kartlägga olika besökarbeteenden. Båda metoderna ger oss djupare insikter om eventuella trösklar som kan finnas på din site och vad som behöver åtgärdas.
Vi hjälper dig med
- A/B-testning
- Användartester
- Besökarbeteende
- Optimering av flöden (checkout/formulär)
- UX/UI-design
Har du frågor och funderingar om UX/UI? Hör av dig!
Case
Cadillac lanserar ny e-handel för tillbehör i Europa
I samarbete med KW Parts har Cadillac lanserat en ny e-handelsplattform i Europa, specialanpassad för tillbehörsförsäljning till deras elbilsportfölj. Tack vare en skalbar headless-arkitektur kunde projektet lanseras snabbt och framtidssäkert.
En framtidssäkrad systemarkitektur och ny design
Med ett imponerande sortiment på över fyra miljoner produkter och snabba leveranser över hela Europa, har KW Parts etablerat sig som en oöverträffad aktör. KW vände sig till oss för att framtidssäkra och optimera sitt digitala ekosystem, vilket vi nu stolt kan visa upp.
Humphrees konfigurator underlättar för säljare att skapa offerter
Vi hjälpte Humphree att skapa en effektiv och anpassningsbar konfigurator åt deras säljare för att göra det enklare att skapa offerter med rätt specifikationer och priser.