Götheborg of Sweden, även kallad Ostindiefararen, behövde en ny webbplats. Vi levererade en site som, tack vare hela besättningen, både lämnade sin gamla hamn och nådde första publika destination på mindre än en vecka.
Snabb leverans av en enkel hemsida till Götheborg of Sweden
Med önskemål om en stabil plattform
Med en ny expedition till Asien 2022 i kikaren såg Götheborg of Sweden ett behov av en ny hemsida med ändrad inriktning, byggd på en stabil plattform. Projektet är präglat av tätt lagarbete mellan design, innehåll, backend- och frontend-utveckling. På Mardi Gras tror vi på att tät kontakt med kunder och kompanjoner i slutändan främjar projekt – och i just det här fallet var det nära samarbetet alla emellan helt avgörande för att webbsidan skulle bli färdig och fungerande i tid, trots snäv deadline.
En användarvänlig webblösning i Umbraco med koppling till Mailchimp
Resultatet blev en enkel webbsida byggd i Umbraco CMS (content management system), med integrationer mot både Mailchimp för e-postmarknadsföring och Open Street Maps för kartfunktion.
Plattformen Umbraco är lättanvänd, stabil och många hyllar den ofta för sin flexibilitet – en trygg famn att lita på om hårda havsvindar börjar blåsa. Möjligheterna är oändliga vare sig det gäller integrationer eller SEO-arbete (sökmotoroptimering), vilket gör det till det perfekta publiceringsverktyget om man vill ha en webbkostym att växa i.



Om Götheborg of Sweden
Götheborg of Sweden, även kallad Ostindiefararen, är världens största seglande träskepp. Skeppet är en replika av den ostindiefarare som år 1745 sjönk utanför Göteborgs hamninlopp, byggd i nutid med dåtidens verktyg och byggmetoder. Idag är Ostindiefararen Götheborg både ett historiskt besöksmål samt en viktig symbol för Göteborgs Hamn, och i april 2022 seglade hon på nytt mot Asien med syfte till att främja hållbar handel mellan svenska och asiatiska företag.
Kontakt
Vill du veta mer om det här projektet eller har du frågor om digital försäljning? Hör av dig?

Projektet startade med ett noggrant förarbete i form av en förstudie och nulägesanalys över den befintliga webbplatsen. Resultatet blev en användarvänlig webbplats med Umbraco CMS, som trots komplexitet och mycket innehåll upplevs lättnavigerad för både redaktör och besökare.

Enzymprodukters befintliga webbplats saknade ett tydligt grafiskt manér och innehållet spretade. Med utgångspunkt i ett gediget förarbete tog vi fram en site med nytt visuellt uttryck, användarvänlig menystruktur och sökordsoptimerat innehåll som gav rätt magkänsla.

Massoptimering behövde ett omtag av sin befintliga webbplats. Projektet tog avstamp i en förstudie och konkurrentanalys som till slut mynnade ut i en konverteringsoptimerad site med sökordsoptimerat innehåll.