Mardi Gras Mornings 14 mars: Marknadsföring i lågkonjunktur
2023-03-01 |
Det här eventet har redan ägt rum.
Under kommande Mardi Gras Morning 14 mars kommer Simon Syrén förklara om varför företag bör akta sig för att kapa i marknadsföringsbudgeten även när varje samhällstrend indikerar motsatsen. Dessutom gästas morgonen även av Mikael Terner, vd för Easy-Laser, för att berätta hur industriföretaget valde att gasa när ekonomin svajade som mest.
Med avstamp i historiska exempel och konkreta tips är det här frukostseminariet för dig som funderar på hur ert företag ska hantera marknadsföringen när konjunkturen vänder.
Välkommen!
Tid: 14 mars, 2023 kl. 07:30-09:00
07:30 Frukost och mingel
07:45 Föreläsning
08:45 Diskussion och frågor
09:00 Avslutning
Plats: Mardi Gras Digital, Erik Dahlbergsgatan 3 (gamla Jazzhuset), Göteborg. Närmaste hållplats är Vasaplatsen.
Det här eventet går endast att delta i på plats😊 Antalet platser är begränsat så anmäl dig så fort du kan.
Mer om Simon
Mardi Gras Creative Director Simon Syrén har pysslat med marknadsföring i över 30 år.
Mer om Mikael
Mikael Terner är vd på EasyLaser, en av världens ledande tillverkare och leverantörer av lasermätsystem.
Fortsatt läsning

2024-03-21 | Simon Syrén, Communication Strategist
Hur ska man som marknadsförare agera i en lågkonjunktur?
Att hålla tillbaka är sällan rätt svar har det visat sig. Simon Syrén ger sina bästa lästips till dig som vill ha fakta och lära av historien.

2021-05-10 | Simon Syrén, Communication Strategist
Här är facit om marknadsföring i lågkonjunktur
I början av covid-pandemin syntes ett välkänt mönster: företag började skära i eller helt strypa sin marknadsföringsbudget. Men är det så klokt? Vad kan vi lära av vår historia?

Case
Långsiktigt kommunikationsarbete har tagit Easy-Laser från utmanare till världsledande
"Ett helt nytt sätt för oss att kommunicera", säger Easy-Lasers vd. Och resultaten har inte låtit vänta på sig. Så här gick vi tillväga.