Mardi Gras Mornings 19 mars: Marknadsföring i lågkonjunktur del 2

2024-02-29

Sverige är i recession. För ganska exakt ett år sedan höll Mardi Gras kommunikationsstrateg Simon Syrén en frukostföreläsning om hur företag bör agera i en lågkonjunktur när det kommer till marknadsföring. Ett ämne som det borde pratas mer om.

Anmälningstiden till det här eventet har gått ut.

Det finns otaliga exempel på företag som bromsar (och kanske ännu fler som skjuter upp) sina investeringar i marknadsföring under lågkonjunktur – tvärtemot vad forskningen rekommenderar.

På Mardi Gras Morning 19 mars vidareutvecklar Simon det han pratade om i mars förra året: vad forskningen säger om hur företag bör agera marknadsföringsmässigt i en lågkonjunktur och att inte bromsa trots tuffa tider. 

Läs mer: Hur ska man som marknadsförare agera i en lågkonjunktur?

Med oss har vi också Kristian Höglind, sälj- och marknadsansvarig på fastighetsbolaget Aspelin Ramm. Aspelin Ramm är ett av de företag som deltog i förra årets frukostföreläsning och som efteråt bestämde sig för att förändra hur de agerade och satsa.

Ta del av teorier såväl som inspiration och Aspelin Ramms erfarenheter av effektiv marknadskommunikation i en lågkonjunktur.

Välkommen!

Mer om Simon Syrén

Mardi Gras kommunikationsstrateg Simon Syrén har pysslat med marknadsföring i snart 40 år.

Mer om Kristian Höglind

Kristian Höglind är sälj- och marknadsansvarig på Aspelin Ramm, ett innovativt fastighetsutvecklingsbolag.

När, var, hur

Tid: 19 mars, 2024 kl. 07:30-09:00

07:30 Frukost och mingel

07:45 Föreläsning

08:45 Diskussion och frågor

09:00 Avslutning

Plats: Mardi Gras Digital, Erik Dahlbergsgatan 3 (gamla Jazzhuset), Göteborg. Närmaste hållplats är Vasaplatsen.

Det här eventet går endast att delta i på plats😊 Antalet platser är begränsat så anmäl dig så fort du kan.