Aktuellt

2023-06-20 | Einar Yamaga Korpus, Senior Copywriter
Tillgänglig kommunikation och klarspråk är en demokratifråga
Världen omkring oss ska vara tillgänglig för alla. Det är en demokratifråga. Och det gäller även kommunikationen.

2023-06-16 | Jennie Eriksson, Content Strategist
Digital handel ett viktigt konkurrensverktyg inom B2B
På vårens sista frukostföreläsning presenterade Rasmus Hellman från Litium findings från Litiums senaste undersökning om B2B-handeln i Norden.

2023-05-31 | Peter Elvemo, Insights & Communication Manager
Företag använder endast 42 procent av sin MarTech-stack
MarTech växer. Men samtidigt utnyttjar företagen mindre av än hälften av systemens funktioner. Det visar en undersökning från amerikanska Gartner.

2023-06-01 | Jennie Eriksson, Content Strategist
Mardi Gras Mornings 13 juni: Hitta rätt strategi och taktik för din B2B-försäljning 2023
Seyamak Arkannia från Litium presenterar färska rön och lärdomar om läget inom B2B-försäljning och vi snackar strategier och taktik för 2023.

2023-05-26 | Ebba Ohlson, Marketing Intern
Från teori till praktik – 9 veckor senare
Ebba Ohlson har precis avslutat 9 veckors praktik på Mardi Gras. Så här sammanfattar hon sin tid hos oss.

2023-05-15 | Jennie Eriksson, Content Strategist
Hållbarhetskommunikation – gör det ordentligt eller låt bli
Mardi Gras Mornings #8 handlade om hur man kommunicerar om hållbarhet på ett både legalt och effektivt sätt. Det är inte helt enkelt visar det sig.

2023-04-24 | Jennie Eriksson, Content Strategist
Mardi Gras Mornings 9 maj: Hållbarhet i kommunikationen
Denna morgon gästas vi av Erik Ullberg, advokat och managing parter på Wistrand Advokatbyrå. Anmäl dig här.

2023-04-20 | Jennie Eriksson, Content Strategist
Framtidens handel kommer ske på digitala marknadsplatser
Mardi Gras Mornings #7 ägnades åt marknadsplatser och vilken roll de kommer spela i framtidens digitala handel. Huvudrollen, om man får tro morgonens föreläsare.

2023-04-06 | Jennie Eriksson, Content Strategist
Mardi Gras Mornings 18 april: Varför marknadsplatser?
Martin Kössler och Henrik Klintenberg delar med sig av kunskaper, erfarenheter och tips på hur du kan göra marknadsplatser till en lyckad del av din affärsstrategi.